Piaţa băuturilor alcoolice este unul dintre cele mai dinamice sectoare de consum din România, cu venituri care au ajuns la 5,2 miliarde dolari în 2024, iar pentru anul acesta estimarea indică 5,4 miliarde dolari, arată un studiu de specialitate dat joi publicităţii.
Cu un consum mediu anual pe cap de locuitor de 11,08 litri de alcool pur, România se situează printre pieţele semnificative din Europa, spune studiul realizat de agenţia de comunicare şi marketing The M Works (fosta McCann PR), împreună cu Unlock, care identifică cele mai relevante tendinţe de comunicare pe care brandurile de alcool trebuie să le adopte pentru a câştiga market share, profit şi loialitatea consumatorilor.
Conform sursei citate, piaţa băuturilor alcoolice trece printr-o schimbare profundă, determinată de noile comportamente de consum şi de priorităţile emergente ale consumatorilor. Studiul arată că oamenii beau mai puţin, dar aleg produse de calitate superioară, integrate în contexte sociale relaxate. Alcoolul este perceput ca element de conexiune socială, un facilitator al interacţiunilor, nu un scop în sine.
"Această schimbare va redefini strategiile brandurilor din industrie. Consumatorii caută experienţe care favorizează socializarea autentică, iar mărcile trebuie să răspundă acestei nevoi prin mesaje care promovează moderaţia, rafinamentul şi apartenenţa la comunitate. Succesul viitor va fi dictat de capacitatea brandurilor de a crea contexte relevante de consum - de la evenimente sociale şi degustări, până la storytelling axat pe convivialitate şi experienţe premium", arată studiul.
Cele mai recente date arată că românii devin din ce în ce mai sofisticaţi în alegerea băuturilor alcoolice. Ei demonstrează o maturizare a preferinţelor şi o aprofundare a cunoştinţelor despre acest segment. Această tendinţă a început cu vinul, când s-a observat o creştere semnificativă a interesului pentru vinurile de calitate, pentru degustări şi pentru înţelegerea tipologiilor de vin şi a artei de a-l savura. Consumatorii români nu mai cumpără vin doar pe criterii de preţ sau notorietate, ci analizează soiurile, regiunea de provenienţă şi procesul de vinificare. În prezent, această orientare se extinde către segmentul băuturilor spirtoase, cu un accent deosebit pe cele care oferă o experienţă gustativă complexă, cum ar fi whisky-ul şi romul.
Alte tendinţe scoase în evidenţă de studiu arată că românii aspiră la bunăstare colectivă şi armonie socială, iar consumatorii se îndreaptă spre băuturi care simbolizează rafinament, statut şi deschidere spre nou. De asemenea, sunt preocupaţi de sănătate şi creşte cererea pentru băuturi cu mai puţin zahăr, alcool redus sau ingrediente organice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...
Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante
Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.
Piața imobiliară din România...
Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...
Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...
Primăriile pot lua împrumuturi...
Analiza publicată de DCBusiness...
Guvernul clarifică acordarea...
Acțiunile Oracle au scăzut cu...
O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...
Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...
Sistemul energetic românesc...
Leul a avut o evoluție relativ...
Electrificarea liniei ferate...
Dumitru Chisăliță: „Sancțiunile...
Generația Z cumpără cel mai...
Bruxelles pregătește o...
Emailul Netflix care anunță...
Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...
Guvernul aprobă finanțarea a...
Avocatul Gabriel Biriş, expert...