România la 1 Decembrie: trecut glorios, prezent plin de întrebări grele
Ziua de 1 Decembrie nu este...
"Faceţi plângeri, cât mai multe posibil, la ANPC şi la Consiliul Concurenţei, pentru că ceea ce se întâmplă sunt practici anticoncurenţiale, monopoliste, vi se impun nişte preţuri excesive, care vă ruinează. Acest lucru este un fapt anticoncurenţial, conform legislaţiei în materie de concurenţă. Nu vă răspunde ANPC în timp util, nu vă răspunde Consiliul Concurenţei, bombardaţi-i cu zeci de mii de astfel de petiţii şi la un moment dat cineva în Parlament va sesiza acest lucru şi va lua măsuri, va putea spre exemplu să decidă demiterea întregului Consiliu al Concurenţei pentru inacţiune. Pentru că, dacă e vorba de o masă mare de oameni nemulţumită, nu ai cum să ignori acest lucru. Şi factorul politic, dacă va vedea că este un fluviu de astfel de reclamaţii, va sesiza în sfârşit că este o problemă şi că se poate reglementa situaţia în baza legii actuale", a spus Piperea.
Potrivit acestuia, compensarea oferită de la bugetul de stat pentru facturile la energie şi gaze este nesemnificativă.
ANRE cotrolează furnizorii de gaze și electricitate. Recomandări pentru clienți
"Aceasta este soluţia la care trebuie să apelaţi, nu ceea ce spune ministrul Energiei, nu să refuzaţi pur şi simplu să plătiţi. Puteţi refuza să plătiţi, dar să obţineţi o astfel de îngheţare a facturilor, în baza unor acţiuni pe care să le faceţi în justiţie sau în faţa ANPC", a continuat Piperea.
El a dat exemplu de trei tipuri de clauze care pot fi considerate abuzive: actele adiţionale care intră automat în vigoare dacă utilizatorul nu trimite un răspuns, debranşarea în 30 de zile şi facturile de regularizare.
Piperea a povestit că personal a primit o factură de regularizare din 2018, a întrebat acum trei luni ce este cu ea şi nu a primit niciun răspuns până acum.
"Consumatorul este mult prea insignifiant pentru corporaţia respectivă pentru a fi luat în seamă. Doar atunci când acţionezi energic cu plângeri în justiţie şi la ANPC te bagă în seamă. Acţionaţi şi s-ar putea să aveţi o şansă să rezolvaţi problema, nu aşteptaţi ca statul să vă rezolve problema", a arătat reprezentantul asociaţiei privind protecţia consumatorilor.
TVA la utilităţi ar trebui să fie de zero până când trece pandemia, a mai spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ziua de 1 Decembrie nu este...
ANAF a pus în dezbatere publică...
Activele Pilonului II au urcat...
Argintul urcă la un nou maximum...
Preşedintele Franţei, Emmanuel...
Numărul total al cardurilor active din România a ajuns,...
Elveţienii sunt chemaţi...
Cod galben de inundaţii în şase...
ANAF a publicat în transparență proiectul de ordin care...
Pachetul doi de măsuri fiscale...
UE deblochează legea pentru...
Peste 6.500 de avioane A320...
Guvernul schimbă HG 1096...
Europa se află în fața unei...
Produsele românești domină...
Rosneft, cel mai mare producător de petrol al Rusiei, a...
Două petroliere implicate în...
Banca Transilvania și BT...
Banca americană JPMorgan se confruntă cu un val de...
Vineri a fost adoptat proiectul...
BVB a închis pe roşu ultima şedinţă de tranzacţionare a...