Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
”Plafonarea prețurilor la carburanți este o misiune imposibilă pentru că nu văd, din punct de vedere economic, cum s-ar putea face”, a declarat analistul.
Potrivit spuselor sale, ”dincolo de declarațiile cu iz electoral, realitatea economică arată că România este dependentă în proporție de 78% de importurile de produse petroliere”.
Cum vom proceda?
”Vom impune importatorilor să aducă petrolul la un preț mai mic, că așa vor politicienii români? Vom dicta noi prețurile internaționale? Le vom impune cu ce costuri să importe, să rafineze și să își plătească angajații?
Dincolo de creșterea prețului la petrol la nivel internațional, cursul valutar la care este adus petrolul a crescut cu 14%, transportul maritim al petrolului s-a scumpit cu 500%, costurile de rafinare s-au majorat cu 30%, iar costurile de furnizare cu 100%”, a spus Adrian Negrescu.
Vom ajunge la penurie
El a explicat că, ”dacă am face asta, Lukoil, Rompetrol, OMV și celelalte companii cu siguranță își vor pune problema cum să se salveze. Vor reduce importurile și vom ajunge la penurie.
Vor plăti autoritățile diferența de costuri, pentru ca rafinarea și furnizarea de carburanți să continue? Mă îndoiesc că au cu ce. Poate doar din împrumuturi sau din bani tipăriți de BNR. Sau poate că din economiile făcute la buget, prin restructurarea cheltuielilor publice. Despre asta nu vorbesc politicienii”, a subliniat expertul.
În plus, a continuat analistul fiananciar, ”plafonarea ar putea avea efecte imposibil de estimat. Companiile vor duce prețurile la maximul plafonului, așa cum s-a întâmplat cu cele care activează în energie și gaze, și nota de plată va crește. Cine va plăti plafonările? Tot noi, din taxe și impozite mai mari.
Singura soluție
Soluția, singura în actuala situație, este să reduci acciza și TVA-ul de la 19 la 5% sau poate chiar mai puțin. Nu avem altă soluție economică.
Și nici așa nu vom rezolva problema. Pentru că, în curând, la cum arată situația internațională, s-ar putea, în cel mai rău caz, să ajungem la raționalizare.
În condițiile în care noi importăm 78% din necesarul de carburant, iar cel mai mult țiței vine prin conducta CPC (Caspian Pipeline Consortium), dacă rușii blochează conducta sau portul Novorossiysk, drept represalii pentru embargoul economic, s-ar putea să avem o problemă gravă. Adăugați la acest procent și cei 7% din necesarul de produse petroliere care vine din UE, dar procesat din produse petroliere rusești”, a subliniat Adrian Negrescu.
Citește și Se propune plafonarea preţului carburanţilor, în România. Anunţul zilei
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, senatorul PSD, Daniel Zamfir, scrie "ce nu se poate negocia în coaliție”. Acum vreo trei luni pretul barilului de petrol era 120 de dolari iar benzina si motorina erau cu putin peste 7 lei.
”Acum, pretul barilului a scazut la 113 dolari iar pretul benzinei si motorinei a sarit bine de 9 lei. Ce altceva, in afara de specula, a determinat cresterea pretului asa semnificativ?
In timp ce ministrul energiei intarzie cu masurile-asa cum a facut-o si in cazul gazelor si a energiei electrice-un grup restrans de corporatii fac multi bani din specula in timp de majoritatea companiilor si romanii saracesc si economia se prabuseste!
PSD propune ministrului energiei sa plafoneze, pe o perioada limita, pretul carburantilor.
Dl Virgil Popescu, asa cum a facut si in cazul liberalizarii preturilor la energie electrica si gaze, intarzie nepermis sau chiar nu vrea. Eternul sef de la Consiliul Concurentei ii incurajeaza pe speculanti, prin iesirile publice, sa o tina tot asa ca le merge.
E CEVA DE NOGOCIAT/ACCEPTAT AICI?", a scris Daniel Zamfir.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...