Corina Murafa, expert in politici energetice, spune că România are o dependență mică de importurile de petrol din Rusia, spre deosebire de alte state membre UE. ”Și tocmai de aceea, ținând mai ales cont de poziția noastră geografică și geopolitică, eu cred că este important la nivel politic și diplomatic să susținem ferm tranziția Europei dincolo de aceste importuri din Rusia”, spune analistul.
Problema este că noi nu mai avem surse suficiente de petrol autohton, a atras atenția Corina Murafa. ”Ceea ce înseamnă că, din punctul meu de vedere, soluție corectă este una singură, și anume, decarbonizarea sectorului transporturilor. Un sector care, spre deosebire de alte sfere economice, continuă să crească emisiile an de an, în loc să le scadă cu circa 13% pe an.
Iar poluarea marilor orașe generată de benzină, de motorină este fantastică. Anual, în România mor prematur 25.000 de oameni din cauza poluării aerului. Eu constat o tot mai mare apetență pentru mașini electrice în România și pentru transportul electric, există și mari angajamente de a introduce aceste vehicule electrice, dar, din păcate nu există suficient de mult angajament pentru îmbunătățirea rețelei de spații de încărcare. Asta în primul rând, pe termen mediu și lung”, a precizat expertul în politici energetice.
Citește și Veste proastă privind prețurile! La motorină nu prea sunt multe de făcut. Este, totuși, o soluție
Pe termen scurt, a continuat Corina Murafa, cred că este foarte important ”să ne uităm la componența prețului benzinei și motorinei, să ne uităm la taxele și accizele care intră în benzină și motorină, iar decidenții să se gândească în ce măsură și cum pot să reducă prețurile din sistemul de taxare. Pe partea de TVA este mai simplu, depinde mai mult de statul român. Pe partea de acciză discuția trebuie să meargă mână în mână, la nivel european, cu descreșterea dependenței de petrolul rusesc.
În ceea ce privește propunerea PSD ca statul să deconteze 0,50 lei pentru fiecare litru de benzină și motorină, dar numai pentru transportatori, Corina Murafa a declarat că, în principiu, ideea este bună. ”Dar trebuie bine dimensionat impactul bugetar. Eu nu cred în idei care nu au o sursă de finanțare clar identificată. Banii aceștia nu vin din cer. Vin tot de la noi, de la consumatori ca să subvenționăm transportatorii”, a spus expertul pentru Antena3.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...