Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
Guvernul a aprobat demararea procedurilor legale pentru realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud-Molurile III S și IV S, precum și desemnarea acestui obiectiv de investiții drept obiectiv strategic de interes național, conform HG nr. 733/2022.
Valoarea estimativă totală a lucrărilor, potrivit Studiului de Prefezabilitate realizat de C N ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța” în anul 2019, este de peste 1,12 miliarde euro. Caracteristicile tehnice și sumele necesare celor două obiective sunt următoarele:
Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m) Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5m şi 5 dane cu adâncimea de -19m).
Cheltuielile aferente Studiului de Fezabilitate / D.A.L.I. al obiectivului de investiții ”Realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S si IV S”, vor fi finanțate de CN Administrația Porturilor Maritime SA.
Extinderea Portului Constanța prin crearea unor dane de mare adâncime/terminale specializate de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, poate deveni un important punct de atracție pentru investitori.
Realizarea acestor investiții va conduce la creșterea volumului schimburilor comerciale, cât și la creșterea veniturilor Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța”, care administrează Portul Constanța, din exploatarea și administrarea infrastructurii nou-create.
Prin realizarea investiției, există oportunitatea creării premiselor pentru operarea navelor de mare capacitate la cele aproximativ 17 dane nou create pe Molul III S și Molul IV S (configurație conform Studiului de prefezabilitate – 2019), datorită adâncimilor mari a apei din zona cheurilor nou-construite.
Asigurarea unei infrastructuri de transport dezvoltate, precum și a condițiilor adecvate de securitate, siguranță și protecția mediului în exploatarea portuară va conduce la transformarea Portului Constanța într-un important centru de tranzit, prin oferirea celei mai scurte alternative de transport către centrul Europei, precum și la transformarea acestuia într-un centru-lider de distribuție la nivel regional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...