Proiect de 1,2 miliarde de euro pentru extinderea şi modernizarea Portului Constanţa

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Portul Constanța / FOTO: Pagina de Facebook Constanța Port
Portul Constanța / FOTO: Pagina de Facebook Constanța Port
Guvernul a adoptat, în şedinţa de joi, 7 martie, un memorandum privind realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces şi utilităţi, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanţa Sud - Molurile Ill S şi IV S.

Guvernul a aprobat demararea procedurilor legale pentru realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud-Molurile III S și IV S, precum și desemnarea acestui obiectiv de investiții drept obiectiv strategic de interes național, conform HG nr. 733/2022.

Valoarea estimativă totală a lucrărilor, potrivit Studiului de Prefezabilitate  realizat  de C N ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța” în anul 2019, este de peste 1,12 miliarde euro. Caracteristicile tehnice și sumele necesare celor două obiective sunt următoarele:

Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m) Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5m şi 5 dane cu adâncimea de -19m).

Cheltuielile aferente Studiului de Fezabilitate / D.A.L.I. al obiectivului de investiții ”Realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S si IV S”, vor fi finanțate de CN Administrația Porturilor Maritime SA.

Extinderea Portului Constanța prin crearea unor dane de mare adâncime/terminale specializate de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, poate deveni un important punct de atracție pentru investitori.

Realizarea acestor investiții va conduce la creșterea volumului schimburilor comerciale, cât și la creșterea veniturilor Companiei  Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța”, care administrează Portul Constanța, din exploatarea și administrarea infrastructurii nou-create. 

Prin realizarea investiției, există oportunitatea creării premiselor pentru operarea navelor de mare capacitate la cele aproximativ 17 dane nou create pe Molul III S și Molul IV S (configurație conform Studiului de prefezabilitate – 2019), datorită adâncimilor mari a apei din zona cheurilor nou-construite.

Asigurarea unei infrastructuri de transport dezvoltate, precum și a condițiilor adecvate de securitate, siguranță și protecția mediului în exploatarea portuară va conduce la transformarea Portului Constanța într-un important centru de tranzit, prin oferirea celei mai scurte alternative de transport către centrul Europei, precum și la transformarea acestuia într-un centru-lider de distribuție la nivel regional.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
București / Foto: Oana Pavelescu
Cisco
Curs valutar / Foto: Arhivă
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi
Elon Musk și Donald Trump
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Showroom / Foto: Freepik
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Fermă de eoliene / Foto: Freepik
Phishing
Ploaie

pixel