Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Guvernul a aprobat demararea procedurilor legale pentru realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud-Molurile III S și IV S, precum și desemnarea acestui obiectiv de investiții drept obiectiv strategic de interes național, conform HG nr. 733/2022.
Valoarea estimativă totală a lucrărilor, potrivit Studiului de Prefezabilitate realizat de C N ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța” în anul 2019, este de peste 1,12 miliarde euro. Caracteristicile tehnice și sumele necesare celor două obiective sunt următoarele:
Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m) Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5m şi 5 dane cu adâncimea de -19m).
Cheltuielile aferente Studiului de Fezabilitate / D.A.L.I. al obiectivului de investiții ”Realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități, în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S si IV S”, vor fi finanțate de CN Administrația Porturilor Maritime SA.
Extinderea Portului Constanța prin crearea unor dane de mare adâncime/terminale specializate de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, poate deveni un important punct de atracție pentru investitori.
Realizarea acestor investiții va conduce la creșterea volumului schimburilor comerciale, cât și la creșterea veniturilor Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța”, care administrează Portul Constanța, din exploatarea și administrarea infrastructurii nou-create.
Prin realizarea investiției, există oportunitatea creării premiselor pentru operarea navelor de mare capacitate la cele aproximativ 17 dane nou create pe Molul III S și Molul IV S (configurație conform Studiului de prefezabilitate – 2019), datorită adâncimilor mari a apei din zona cheurilor nou-construite.
Asigurarea unei infrastructuri de transport dezvoltate, precum și a condițiilor adecvate de securitate, siguranță și protecția mediului în exploatarea portuară va conduce la transformarea Portului Constanța într-un important centru de tranzit, prin oferirea celei mai scurte alternative de transport către centrul Europei, precum și la transformarea acestuia într-un centru-lider de distribuție la nivel regional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...