ANCPI lansează accesul digitalizat la documentele cadastrale, cu autentificare prin ROeID
Începând de luni, 2 iunie 2025, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) oferă posibilitatea obținerii gratuite și online a extraselor de carte funciară pentru informare și a extraselor de plan cadastral pe ortofotoplan, direct din platforma digitală MyEterra, accesibilă la adresa myeterra.ancpi.ro.
Noua funcționalitate permite acces rapid și sigur la documentele cadastrale, fără drumuri la ghișeu, cu condiția autentificării prin ROeID (Romanian Electronic IDentification), sistemul oficial de identitate electronică utilizat în România pentru accesarea serviciilor publice și private online.
„Cea mai simplă cale pentru obţinerea gratuită a documentelor este deschiderea unui cont în aplicaţia MyEterra, cu autentificare prin ROeID. După autentificare, contul este activat automat, iar proprietarul poate solicita documentele direct din platformă”, a explicat preşedintele-director general al ANCPI, Laurenţiu Alexandru Blaga.
Alternative pentru cei care nu au cont ROeID
Pentru cetățenii care nu dispun de un cont ROeID, ANCPI pune la dispoziție trei variante alternative de obținere a documentelor:
1. Solicitare online cu semnătură electronică calificată
Utilizatorul completează cererea online pe MyEterra, confirmă adresa de email și atașează copia actului de identitate semnată electronic. Nu este necesară prezența fizică la ghișeu.
2. Solicitare online cu validarea identității la ghișeu
Se completează cererea online, apoi solicitantul merge o singură dată la orice oficiu teritorial pentru confirmarea identității, după care documentele sunt eliberate în maximum 72 de ore.
3. Solicitare direct la ghișeu
Pentru cei care preferă interacțiunea clasică, se poate depune cererea direct la ghișeu, cu actul de identitate. După confirmarea adresei de email, documentele sunt eliberate în cel mult trei zile lucrătoare.
Ghid complet pentru utilizatori
Pentru a facilita utilizarea platformei, ANCPI a publicat un ghid detaliat, disponibil pe pagina oficială a platformei MyEterra, care oferă pașii de urmat pentru fiecare modalitate de solicitare.
Această inițiativă face parte din efortul de digitalizare a serviciilor publice, reducerea birocrației și îmbunătățirea accesului cetățenilor la documentele esențiale privind proprietățile imobiliare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Pe agenda şedinţei de miercuri,...
Proiectele de acte normative...
Producătorul de oţel integrat...
Vânzarea locuințelor poate...
Plasticul care dispare în apă...
Metalele industriale încheie...
Experţii din Autoritatea...
Ministerul Investiţiilor şi...
Consultanții fiscali cer...
Bruxelles-ul oferă României un...
Crescătorii, adăposturile și...
Parlamentul European propune...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Fumul incendiilor din Canada a...
Fernand Kartheiser, parlamentar...
Moneda naţională s-a depreciat,...
Nu majorări, ci eficiență:...