Propunere germană: Cu trenuri de mare viteză prin toată EUROPA
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia
Planuri pentru realizarea unor conexiuni feroviare de mare viteză pe distanţe lungi între oraşele europene, în două etape până în anul 2025, au fost prezentate luni la Berlin de ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, informează DPA.

Prin viitoarele legături feroviare Trans-Europ-Express (TEE), de exemplu distanţa dintre Berlin şi Barcelona, via Lyon, ar urma să fie parcursă în 13 ore cu trenul de mare viteză. În prima fază a proiectului mai sunt prevăzute legături între Amsterdam şi Roma, precum şi între Paris şi Varşovia, care vor avea nevoie de îmbunătăţiri majore ale infrastructurii.

A doua fază a iniţiativei are în vedere conectarea sudului Germaniei cu destinaţii din estul şi sudul Europei, precum şi cu oraşe scandinave. Aceste legături depind de realizarea unor proiecte feroviare majore, cum ar fi cele din jurul oraşului Stuttgart, tunelul Fehmarn Belt între Germania şi Danemarca pe sub Marea Baltică sau tunelul Brenner Base pe sub Alpi între Austria şi Italia.

''Conceptul nostru va fi baza pe care companiile ce operează trenuri de mare viteză şi de noapte vor putea să creeze conexiuni atractive'', a declarat ministrul Andreas Scheuer, înaintea unei întâlniri cu alţi miniştri europeni ai transporturilor la care vor fi discutate aceste propuneri.

Citește și Proiectul FARAONIC al Elveției. Trei tuneluri SPECTACULOASE VIDEO

Ministrul german a cerut elaborarea unor programe de finanţare europene pentru a face investiţiile şi achiziţiile mai atractive pentru companiile feroviare. ''O reţea TEE de trenuri de noapte şi de mare viteză poate fi creată până în 2025. Dar trebuie să începem acum'', a insistat el.

Scheuer a schiţat planurile sale pentru realizarea unor conexiuni feroviare directe între metropolele europene în luna iunie, înainte ca Germania să preia preşedinţia semestrială a Consiliului UE. Obiectivul său este ca până la încheierea acestei preşedinţii, la sfârşitul anului, să obţină o declaraţie comună a statelor membre.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Programul Rabla Plus nu are succesul scontat

Sumele neconsumate în Programul "Rabla Plus" pentru...

Portugalia va construi un nou aeroport la Lisabona

Acest nou aeroport, care se va numi Luis de Camoes, „are...

CCIR - Protocol de colaborare cu Ministerul Educației

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

Ambițiile spațiale ale Chinei reprezintă o amenințare?

Pe 3 mai, China a lansat una dintre cele mai ambițioase...

Şeful Fed anunţă că va mai dura până la scăderea dobânzilor

Jerome Powell, președintele Rezervei Federale a SUA, a...

Grup de influenceri, proces împotriva interzicerii TikTok

Un grup de influenceri TikTok au intentat un proces la o...

Cuprul, tot mai căutat şi mai scump

Cotația “futures” a cuprului a crescut cu aproape 23%...

Ce s-a decis în şedinţa de Guvern de marţi. Află detalii

Actele normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului...

Cu cât s-a scumpit manopera în service-urile auto

S-a scumpit serios manopera pentru reparaţiile auto.


pixel