Producţia de gaze a României scade, importurile explodează
Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...
Călătoriile cu avionul în Europa s-ar putea simplifica în curând. Parlamentul European a votat recent o propunere menită să standardizeze regulile privind bagajele de mână, punând capăt confuziei și taxelor ascunse impuse de unele companii aeriene low-cost.
Dacă va fi aprobată și de statele membre, măsura va obliga toate companiile aeriene care operează în UE, inclusiv pe rutele din afara Uniunii, să permită pasagerilor un bagaj de cabină gratuit de până la 100 cm (lungime + lățime + înălțime) și maximum 7 kilograme, plus un obiect personal care să intre sub scaun, cu dimensiuni de 40 x 30 x 15 cm – cât un mic rucsac.
Confuzia actuală și frustrările pasagerilor
În prezent, pasagerii care zboară cu operatori precum Ryanair sau easyJet pot lua la bord doar un bagaj de mână care încape sub scaunul din față. Dimensiunile și greutatea diferă însă de la o companie la alta, iar trecerea de la un operator la altul poate însemna taxe suplimentare de zeci de euro pentru un bagaj considerat „prea mare”.
Lipsa unor standarde unice a fost deseori criticată de asociațiile de consumatori, dar și de Comisia Europeană, care a cerut de mai mulți ani aplicarea deciziilor Curții de Justiție a UE ce garantează dreptul la un bagaj rezonabil gratuit.
Primele schimbări deja intră în vigoare
Chiar dacă noua regulă europeană nu este încă definitivă, unii transportatori încep deja să aplice schimbări. Asociația Airlines for Europe (A4E) – care reprezintă 17 dintre cele mai mari companii din regiune – a anunțat miercuri că membrii săi vor aplica dimensiunea standard de 40 × 30 × 15 cm pentru bagajele de sub scaun.
În plus, Ryanair, cel mai mare operator aerian european, a anunțat că va majora în curând dimensiunile acceptate pentru bagajul mic de la 40 x 25 x 20 cm la 40 x 30 x 20 cm, odată cu modificarea dispozitivelor de verificare a bagajelor în aeroporturi.
Ce urmează
Propunerea votată de eurodeputați trebuie acum ratificată de Consiliul Uniunii Europene, adică de reprezentanții guvernelor statelor membre. Dacă trece, toate companiile care operează în spațiul aerian european vor fi obligate să respecte noile reguli, inclusiv cele care nu sunt în prezent membre A4E sau care zboară din afara UE către destinații europene.
Pentru milioane de călători, schimbarea ar însemna mai puține taxe neprevăzute, bagaje mai generoase și călătorii mai relaxate, mai ales în sezonul estival.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Producția internă de gaze naturale a scăzut, iar...
Agenția Națională de...
Întârzierea proiectelor...
Guvernul a aprobat Memorandumul...
În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...
Banca Națională a României a...
Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...
După ani de inflație și...
Autoritatea de Supraveghere...
Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...
Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...
Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...
Românii din marile orașe...
IMM România solicită menţinerea...
Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...
Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...
În data de 16 octombrie 2025...