Cât costă benzina și motorina la început de săptămână
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
”Din punctul meu de vedere, sancțiunile impuse Rusiei de Occidentul nu sunt suficiente. În perioada de după 2014, când au început primele sancțiuni împotriva Federației Ruse, a existat o politică foarte serioasă din partea Moscovei de a se pregăti pentru apariția unor alte sancțiuni.
O realitate prezentată în numeroase analize, apărute de-a lungul ultimilor ani. Sigur, lucrurile nu au fost prezentate într-o formă coerentă la nivelul politicii externe, probabil nici la nivelul Uniunii Europene, dar în nici într-un caz al României, a subliniat profesorul Mircea Coșea.
Nu mai au efectul scontat
Potrivit aprecierilor sale, ”sancțiunile care se iau nu lovesc în mod deosebit Rusia, pentru că sancțiunile pe capital nu mai au efectul scontat. Capitalul rusesc care lucrează în Europa și nu numai pe continentul nostru, nu mai acționează de câțiva ani sub steagul rusesc. El este ascuns în diferite alte forme, în diferite ale posibilități de piață monetară și bancară, așa încât atenționarea unor bănci care au steag rusesc la poartă este insuficientă.
Problema gazelor nu se rezolvă imediat
Pe de altă parte, problema gazului. Gazul este o problemă care nu se va rezolva acum. Deși există declarații foarte optimiste ale Uniunii Europene și ale Statelor Unite în legătură cu posibilitatea blocării acestui sistem de alimentare a Europei cu gaz rusesc, în practică, el este foarte greu de pus la punct, pentru că gazele lichefiate americane, chiar dacă ar veni la un cost accesibil, deși nu este chiar așa, Europa nu are construite încă infrastructurile de preluare a acestui gaz din diferite părți”, a subliniat analistul.
Victima colaterală de mai multe luni
În ceea ce privește România, ea este victima colaterală a acestui război încă de acum câteva luni. România s-a pregătit pentru o situație tensionată în regiune mai degrabă din punct de vedere militar. Din punct de vedere economic însă, România nu s-a pregătit deloc. În opina profesorului Mircea Coșea, România nu are posibilitatea de a trăi independent din punct de vedere energetic, dar și a altor forme ale vieții economice. Cum ar fi aprovizionarea. ”Gândiți-vă că România importă 78% din necesarul ei de bunuri, iar dacă mecansimele de transport al acestora vor fi afectate, consecințele le vom resimți din plin”, a adăugat analistul.
Citește și Consecințele dure ale războiului Rusia - Ucraina. Dăianu, despre ce va URMA
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Analistul economic Adrian...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...