Şefa BCE avertizează: Lumea nu a simțit încă durerea tarifelor impuse de Trump
Christine Lagarde explică...
Noul mecanism de restituire a fostelor taxe auto a apărut ca urmare a unei decizii din anul 2020 a Curții de Justiție a Uniunii Europene.
Astfel, decizia spune că perioada de un an în care s-au putut cere banii, stabilită prin mecanismul anterior din 2017, a fost prea scurtă.
Noul mecanism este stabilit prin OUG 93/2022 însă pentru a se aplica este nevoie de unele norme metodologice de aplicare.
Termenul stabilit de OUG 93/2022 pentru apariția normelor metodologice era de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, termen ce s-a împlinit în august 2022.
Totuși, chiar dacă și aici s-a înregistrat o întârziere de câteva luni, în noiembrie 2022 a apărut un document necesar demarării noului mecanism, respectiv modelul oficial al cererii necesare celor ce n-au cerut restituirea la timp, notează Avocatnet. Termenul legal era de 15 zile de la apariția ordonanței, adică modelul cererii de restituire ar fi trebuit să apară în iulie.
Astfel, chiar dacă modelul cererii este disponibil, fostele taxe auto nu pot fi recuperate acum, deoarece nu există norme metodologice pentru aplicarea mecanismului.
Mecanismul ar trebui să se aplice timp de cinci ani de la apariția OUG 93/2022, mai exact, până pe 29 iunie 2027. Solicitările de restituire, pe baza cărora se dau înapoi atât banii achitați ca taxă auto, cât și dobânda pentru perioada dintre momentul perceperii taxei și momentul restituirii acesteia, vor trebui depuse la Fisc.
Termenul legal pentru soluționarea cererilor este de 45 de zile de la înregistrare, urmând să fie comunicate apoi solicitanților, iar banii, virați în conturile bancare indicate la depunerea solicitărilor.
Prin noul mecanism se vor putea recupera următoarele foste taxe auto: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule (prevăzută de vechiul Cod fiscal), taxa pe poluare pentru autovehicule (prevăzută de OUG 50/2008), taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (prevăzută de Legea 9/2012) și timbrul de mediu pentru autovehicule (prevăzut de OUG 9/2013).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Christine Lagarde explică...
Curtea Constituţională a...
Ziua de 20 octombrie este una...
China accelerează...
România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...
După un 2025 marcat de...
După ce plafonarea prețului la...
Inspectoratul de Stat în...
După ani de volatilitate și...
Verificările și reviziile...
Armistițiul din Gaza, promovat...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Piața de capital românească a...
Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...
Milioane de americani au ieșit...
Regimul fiscal aplicabil...
Grupul Electrica a demarat...
S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...
Un incendiu de proporții a...
După un deceniu de planuri...
Guvernul modifică regimul de...
Allianz-Țiriac anunță, într-un...
Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...
Compania ArcelorMittal a...
Banca Națională a României...