În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.
În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului. În primele trei luni ale acestui an, în Europa, Dacia Sandero a ocupat primul loc la vânzările de retail iar Dacia Duster a rămas pe podiumul SUV-urilor vândute clienţilor de retail. Tot în primul trimestru au fost comercializate 14.500 de automobile electrice Dacia Spring şi acest model a primit 110.000 de comenzi în Europa de la lansare.
În total, marca Dacia a vândut 171.789 de automobile în primele trei luni ale acestui an, în creştere cu 34,3% faţă de 127.959 de unităţi în perioada similară a anului trecut.
"Grupul Renault îşi continuă politica comercială orientată pe valoare, prin optimizarea politicii de preţ şi a discounturilor comerciale, şi concentrarea pe cele mai profitabile canale. De asemenea, profită de pe urma primelor succese ale noii linii reînnoite cu Arkana, Megane E-TECH Electric şi Austral pentru marca Renault şi Dacia Jogger", a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.
În aceste condiţii, Renault şi-a confirmat obiectivele pentru anul financiar 2023 cu o marjă operaţională la nivel de grup de cel puţin 6% şi un flux liber de numerar de cel puţin două miliarde de euro.
Renault Group este prezent în peste 130 de ţări şi are mai mult de 170.000 de salariaţi. Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.
Citește și Viitorul mașinilor electrice se schițează în China VIDEO
Viitorul mașinilor electrice se decide în China, unde mai mulți producători locali, tot mai inovatori și mai competitivi, forțează marile mărci internaționale să se reinventeze.
Organizat o dată la doi ani, în alternanță cu evenimentul similar găzduit de Beijing, Salonul auto de la Shanghai, care și-a deschis porțile cu o avalanșă de anunțuri și lansări de noi vehicule, constituie un moment obligatoriu pe agenda de lucru al producătorilor auto mondiali. Mai ales că, potrivit datelor furnizate de organismele de resort, vânzările de mașini electrice și hibride aproape că s-au dublat în 2022, ajungând să reprezinte peste un sfert din vehiculele vândute în China, un nivel nemaiîntâlnit până acum.
Iar după cum punctează Counterpoint, pe cea mai mare piață auto din lume, mărcile locale (BYD, SAIC-GM-Wuling, Geely, XPeng, Nio etc.) reprezintă deja 81% din vânzări. Prin urmare, pentru a rămâne în cursă, pentru a-și păstra o cotă de piață, companiile străine trebuie să se reinventeze.....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...