Renault îndeamnă la cooperare cu producătorii chinezi

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Șeful Renault, Luca de Meo, a cerut marți industriei de automobile să coopereze cu producătorii chinezi pentru a depăși dificultățile actuale.

„Europenii trebuie să stabilească un dialog cu China și să se conecteze la ecosistemul chinez, pentru a obține tot ce este mai bun din acesta, într-un spirit de +coopetiție+”, cuvânt combinat care  îmbină cooperarea și competiția, a lansat Luca de Meo pe scena Sumitului auto, organizat la Paris în ajunul deschiderii ediției 90 a Salonului Auto de la Paris.

Spirit de echipă

„Niciodată industria noastră nu a avut nevoie de atâta deschidere și spirit de echipă (...) Aceasta este o oportunitate pe care nu o putem rata, trebuie să învățăm din experiențele noastre și să le imităm atunci când ei sunt mai buni decât noi”, a subliniat cel care este și președinte al ACEA, lobby-ul auto european.

„Este ceea ce au făcut grupuri europene precum Fiat sau Citroën în urmă cu un secol în Statele Unite, când Ford a revoluționat industria cu linia de asamblare. Asta au făcut și chinezii mai recent cu noi”, a amintit Luca de Meo.

Exemplul liderului chinez BYD

În ultimii ani, China a devenit cea mai mare piață de automobile din lume, iar producătorii săi domină mașinile electrice, care vor înlocui foarte repede motoarele termice, cu inovații tehnologice, capacități de producție și organizare mai eficientă.

Luca de Meo a citat exemplul liderului chinez BYD, care a recăpătat controlul asupra majorității pieselor necesare pentru fabricarea unei mașini, încredințate de mult timp producătorilor de echipamente, în timp ce Xiaomi excelează în conectarea mașinilor sale cu smartphone-ul șoferului.

Europa ”adună amenzi și termene”

Deși s-a retras de pe piața chineză, Renault a lansat joint venture-ul Horse cu gigantul auto Geely pentru a produce și vinde motoare pentru mașini termice și hibride. De asemenea, Geely ajută Renault să-și proiecteze viitorul Twingo electric mic.

Luca de Meo a criticat încă o dată o Europă care „adună amenzi și termene”, în special pe emisiile de CO2, în timp ce Statele Unite „își stimulează masiv industria și chinezii o organizează pentru a echilibra jocul, cu nevoi imense.

Majoritatea producătorilor de automobile europeni, inclusiv Renault, au cerut Comisiei Europene „măsuri de ajutor urgente” pentru a face față înăspririi în 2025 a standardelor de emisii de CO2 pe care se consideră incapabile să le respecte, în special din cauza erodării vânzărilor de mașini electrice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi

pixel