Cifrele momentului. Cum arată bugetul ”cumpătat” pe 2025
Proiectul de buget pentru 2025 va fi finalizat joi, iar...
„Europenii trebuie să stabilească un dialog cu China și să se conecteze la ecosistemul chinez, pentru a obține tot ce este mai bun din acesta, într-un spirit de +coopetiție+”, cuvânt combinat care îmbină cooperarea și competiția, a lansat Luca de Meo pe scena Sumitului auto, organizat la Paris în ajunul deschiderii ediției 90 a Salonului Auto de la Paris.
Spirit de echipă
„Niciodată industria noastră nu a avut nevoie de atâta deschidere și spirit de echipă (...) Aceasta este o oportunitate pe care nu o putem rata, trebuie să învățăm din experiențele noastre și să le imităm atunci când ei sunt mai buni decât noi”, a subliniat cel care este și președinte al ACEA, lobby-ul auto european.
„Este ceea ce au făcut grupuri europene precum Fiat sau Citroën în urmă cu un secol în Statele Unite, când Ford a revoluționat industria cu linia de asamblare. Asta au făcut și chinezii mai recent cu noi”, a amintit Luca de Meo.
Exemplul liderului chinez BYD
În ultimii ani, China a devenit cea mai mare piață de automobile din lume, iar producătorii săi domină mașinile electrice, care vor înlocui foarte repede motoarele termice, cu inovații tehnologice, capacități de producție și organizare mai eficientă.
Luca de Meo a citat exemplul liderului chinez BYD, care a recăpătat controlul asupra majorității pieselor necesare pentru fabricarea unei mașini, încredințate de mult timp producătorilor de echipamente, în timp ce Xiaomi excelează în conectarea mașinilor sale cu smartphone-ul șoferului.
Europa ”adună amenzi și termene”
Deși s-a retras de pe piața chineză, Renault a lansat joint venture-ul Horse cu gigantul auto Geely pentru a produce și vinde motoare pentru mașini termice și hibride. De asemenea, Geely ajută Renault să-și proiecteze viitorul Twingo electric mic.
Luca de Meo a criticat încă o dată o Europă care „adună amenzi și termene”, în special pe emisiile de CO2, în timp ce Statele Unite „își stimulează masiv industria și chinezii o organizează pentru a echilibra jocul, cu nevoi imense.
Majoritatea producătorilor de automobile europeni, inclusiv Renault, au cerut Comisiei Europene „măsuri de ajutor urgente” pentru a face față înăspririi în 2025 a standardelor de emisii de CO2 pe care se consideră incapabile să le respecte, în special din cauza erodării vânzărilor de mașini electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectul de buget pentru 2025 va fi finalizat joi, iar...
Vodafone Group Plc și AST...
Donald Trump a abandonat planul...
Multe despre bani, ai noștri și...
”Este un buget cumpătat. Avem...
Președintele Autorității...
Compania informează în legătură cu un eveniment care a...
Este o schimbare de direcție...
Sunt ultimele date publicate miercuri seară de...
Înainte de toate, trebuie subliniat un paradox: Norvegia...
Ancheta polițiștilor olandezi dă roade concrete. În...
Bruxelles analizează modalități...
Această nouă versiune a...
Livrările masive către SUA...
Previziunile analiștilor se adeveresc.
BNS avertizează asupra unui...
Curtea Constituțională anulează...
Elon Musk, care conduce o...
Până acum a mers cum a mers,...
În urmă cu cinci ani, optimismul urcase la cote...
Pe piețele bursiere investitorii simt cum le fuge...
Premierul Italiei se confruntă cu vremuri tulburi.
Guvernul propune un buget...