Renault trece la concedieri. Fabrica din Slovenia își reduce producția din cauza lipsei semiconductorilor

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Renault
Renault
Subsidiara Renault din Slovenia, Revoz, va renunţa până la finalul anului la 350 de angajaţi, din cauza deficitului de componente electronice. Astfel,fabrica slovenă a Renault va avea cu 14,5% mai puțini angajați și va produce la doar 75% din capacitatea anului trecut.

Revoz, unul din cei mai mari exportatori ai Sloveniei, are în prezent 2.400 de angajaţi, care produc modele Renault electrice sau pe benzină, cum ar fi Twingo şi Clio, iar anunțatul plan de concedieri va însemna renunțarea la aproximativ 14,5% din forţa de muncă.

"Producţia va fi redusă de la 650 la 490 de maşini pe zi", a anunţat compania.

"Condiţiile nesigure din industria auto sunt în principal rezultatul deficitului de semiconductori, precum şi alte dificultăţi, care sunt legate de pandemia de COVID-19 sau de lipsa componentelor şi a problemelor cu materiile prime", se arată în comunicatul Revoz.

În acest an compania se aşteaptă la o scădere a producţiei până la aproximativ 105.000 vehicule, de la 140.000 unităţi în 2020.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, companiile auto trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Citește și: Toyota, Honda și Nissan s-au lovit de zidul chinezesc. Vânzările japonezilor, în cădere liberă

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

De la 1 august TVA-ul se modifică
Judecătorie / Foto: Freepik
La benzinărie în drum spre mare / FOTO: Frepik
Nișișor Dan și Alexander Van der Bellen
Audit / Foto: Freepik
Romsilva
Miraj, efect cauzat de temeratura ridicată / Foto: Jeffrey Beall

Canicula aduce interdicții de circulație pe șosele

Autovehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, cu excepţia...

Grafic
China National Nuclear Corp.
Militari / Foto: MApN
Se schimbă Codul fiscal / Foto: Freepik
Se schimbă legea retrocedărilor. Strada Băcani, Centrul Vechi din BUcurești
Dosare

Legea austerității, publicată în Monitorul Oficial

Decretul pentru promulgarea Legii privind unele măsuri...

Bursa de la București / FOTO: Facebook
Românii se pregătesc de impact
Diana Buzoianu / Foto: Florin Răvdan
Schimb valutar / Foto: Freepik
Ministerul Finanțelor
Cristina Chiriac, CONAF
Nu scăpăm de caniculă
Bursa de Valori București
Transporturile și IT-ul trag în jos piața serviciilor pentru firme / Foto: Freepik
Sfaturi pentru a începe o afacere pe cont propriu
Diana Buzoianu

pixel