Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Primele zile de răcoare nu i-au ținut pe oameni departe de târgul de Turism din acest sezon, deși prezența din prima zi a ediției din această toamnă a fost mai slabă decât în alți ani pe fondul extinderii ofertelor în online.
Printre cei 100 de expozanți se enumeră, touroperatori internaționali sau din România, reprezentați ai regiunilor turistice din țara noastră sau autorități ale statului. Toate acestea pun la îndemână, în cele patru zile ale evenimentului, 09 – 12 noiembrie, informațiile necesare pentru vizitatorii dornici de reducerile de Black friday, early booking sau oferte personalizate.
Pentru un sejur cu ocazia trecerii dintre ani în destinații de pe continentul nostru, prețurile pornesc de la 600 euro iar pe măsură ce ne îndepărtăm către țări din America de Sud sau Africa prețurile ajung până la 3000 euro, după cum arată pliantul unuia dintre expozanți.
Dacă vorbim despre ofertele din locuri cu o climă mai primitoare decât cea de la noi, pentru șapte nopți în Thailanda, costul minim al unei camere duble, cu mic dejun, cazare, bilet de avion, transport de la aeroport la hote este 999 de euro.
Un element important al Târgului de anul acesta este faptul că ofertele de aici se extind atât în online cât și în sediul agențiilor din toată țara. De fapt, schimbarea treptată către acest platformele touroperatorilor este firească după doi ani în care internetul a devenit un mijloc atât de important pentru oamenii din întreaga lume.
Pentru același motiv, afirmă Traian Bădulescu, purtător de cuvânt al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), pe care l-am întâlnit la eveniment, Târgul începe să se axeze mai mult pe colaborarea și networking-ul dintre agenții, după ce joi, jumătate dintre vizitatori au fost oameni din domeniu.
”S-au schimbat generațiile și din ce în ce mai mulți nu trebuie să se deplaseze la un târg, dar asta nu înseamnă că ideea de târg nu este importantă, Târgul de la Romexpo face la anu 25 de ani doar că ar fi mai mult să se dezvolte mai mult pe partea de business și să invităm și noi agenți de turism importanți din alte țări”, susține reprezentantul ANAT.
Ceea ce lipsește târgului, afirmă acesta, este componenta de incoming pentru că ar aduce mai multă promovare pe plan național. Media anuală a târgului din ultimii 10 ani fiind de 25.000 vizitatori.
Rezervările cu o zi înainte de atacul Hamas arătau că în ultimul trimestru al anului călătoriile aeriene globale vor recupera 95% din nivelurile din 2019, dar de la sfârșitul lunii octombrie, perspectiva a scăzut la 88%, scrie Reuters. Iar așa cum arată și datele INS, în primele nouă luni din an, 135,6 mii turiști israelieni au venit în țara noastră, pe locul doi, după sosirile din Germania, un șoc, inevitabil pentru turismul local.
”Chiar am făcut un calcul, turiștii israelieni au adus la bugetul României, vorbind cu specialiști, 1.200.000.000 lei, adică vreo 250.000.000 euro, undeva la 20% din turismul de incoming al României, o sumă foarte mare. Începuseră să revină dar, din păcate, din cauza conflictului din Israel, ei stau alături de cei dragi, nu mai călătoresc ca înainte. Noi sperăm să se redreseze dar mai devreme de anul viitor nu știm, momentan, din păcate, Israelul nu mai este o destinație turistică în următoarele luni. Este cea mai afectată țară turistică, pentru că este chiar o țară turistică, este țara sfântă, importantă și pentru creștini dar și pentru ebraici și musulmani”, a mai adăugat Traian Bădulescu, reprezentantul ANAT.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...