Românii știu ce vor turna în pahare de sărbători! Pe primul loc nu este vinul
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
O alegere destul de neobisnuită pentru sărbătorile de iarnă
O alegere destul de neobisnuită pentru sărbătorile de iarnă
Românii intenţionează să achiziţioneze şi să consume în primul rând bere în acest an de sărbători, 49,3% dintre respondenţii unui studiu indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.

"Deşi sărbătorile de iarnă sunt asociate la nivel de percepţie mai degrabă cu consumul de vinuri şi spirtoase, anul acesta românii intenţionează să achiziţioneze şi să consume în primul rând bere, 49,3% dintre respondenţi indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.

Vinul este următoarea băutură aflată în lista intenţiilor de consum (35%), urmat de şampanie cu 15,1%, în timp ce băuturile spirtoase se află pe intenţia de cumpărare a doar 10,4% din consumatorii care au participat la acest sondaj", se arată într-un comunicat al Cognition transmis vineri AGERPRES

Când vine vorba de băuturi non-alcoolice, majoritatea românilor preferă cafeaua, 84,4% dintre respondenţii unui sondaj indicând că pe primul loc în lista lor se află cafeaua, urmată de apa minerală plată şi carbogazoasă, băuturi răcoritoare şi ceai.

Studiul derulat de Cognition a folosit ca instrument de research GWI Consumer Insights şi a vizat consumatorii români cu vârste de peste 21 ani, din mediul urban şi rural, cu scopul de a afla cu ce băuturi alcoolice şi non alcoolice se pregătesc românii anul acesta pentru sărbători.

"Analizând rezultatele studiului, aparent surprinzătoare este discrepanţa dintre aşteptările perceptuale şi ceea ce relevă datele: deşi consumul de bere este asociat predominant cu sezonul cald, iată că şi iarna aceasta consumatorii au declarat că va fi principala băutură aleasă pentru masa de sărbători - păstrând astfel, cu doar mici modificări, proporţiile din anii anteriori, dar şi din restul anului. Dincolo de puterea obişnuinţei şi de asocierea generică a produsului cu "potolirea setei", această preferinţă este susţinută şi de condiţiile economice mai dificile ale perioadei pe care o traversăm şi necesităţii unei optimizări a bugetului alocat, inclusiv pentru consumul de sărbători. Românii intenţionează să achiziţioneze şi alte tipuri de băuturi, dar atenţia la buget se vede în primul rând prin prisma prioritizărilor pe care le fac. Desigur, brandurile pot influenţa această intenţie de consum într-o anumită măsură prin tacticile promoţionale şi activările de sezon pe care le implementează în această perioadă" a declarat Claudia Archip, managing partner Cognition.

Cognition este agenţia de digital a grupului Godmother şi singura agenţie românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.

Citește și Prețuri piperate la Târgurile de Crăciun. Cât costă un simplu ceai

Ca în fiecare an, în orașele din țară s-au deschis Târgurile de Crăciun însă prețurile din acest an sunt prohibitive.

Cei care vor să simtă deja spiritul sărbătorilor de iarnă se pot duce la asftel de târguri însă prețurile sunt greu de digerat de portofelele subțiate ale românilor.

În București de pildă, la Târgul din Parcul Moghioroș porumbul fiert costă 10 lei bucata, șoricii costă 15 lei o porție iar pomana porcului vă va extrage din buzunar 25 de lei.

Dacă e să vorbim despre băuturi la acest târg un pahar cu vin fiert costă 10 lei, ţuica fiartă tot 10 lei, o apă este 8 lei, un suc 10 lei, iar ceaiul sau ciocolataciocolată caldă și bere vor costa tot 10 lei, acesta părând a fi standardul de preț la acest Târg.

Dacă ne deplasăm la Târgul din Piața Parlamentului aici ne așteaptă prețuri și mai mari, standardul probabil fiind legat de localizarea acestuia, glumim bineînțeles. Așadar dacă aveți curaj să vă avântați spre acest Târg trebuie să vă asigurați că aveți portofelele blindate. Aici 100 de grame de pastramă de oaie costă 16 lei, 100 de grame de pomana porcului este 14 lei, vinul fiert își păstrează nivelul de 10 lei, iar dacă vreți ceva dulce, șase gogoșele vă costă 15 lei. Dacă vă mai urcați și în roată, distracția vă va costa 25 de lei de persoană.

Nici pentru cei din Cluj Napoca distracția nu este mai ieftină. Aici ceaiul este ceva mai ieftin decât în București vânzându-se cu nouă lei paharul însă vinul fiert scoate din buzunarele mușteriilor 13 lei, în timp ce o ciocolată caldă este 12 lei. Langoșul este 20 de lei, turta dulce 10 lei, porția de sarmale este 25 de lei, o felie de pizza ajunge la 20 de lei în timp ce un burger ajunge să coste 35 de lei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel