Biden schimbă regulile pentru mașinile americane

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Joe Biden
Joe Biden
Administraţia preşedintelui Joe Biden a anunţat luni că maşinile care vor fi vândute în Statele Unite începând cu 2023 vor trebui să consume mai puţin carburant decât cele comercializate în prezent, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, relatează AFP.

Anunţul a fost făcut în contextul în care planul uriaş de reforme sociale şi ecologice dorit de Joe Biden pare sortit eşecului după refuzul unui senator democrat-cheie, Joe Manchin, de a-şi oferi sprijinul pentru acest proiect.

"Normele ar permite obţinerea de reduceri semnificative de emisii de gaze cu efect de sere, precum şi de reduceri ale altor poluanţi atmosferici", a transmis Agenţia de Protecţie a Mediului (EPA) într-un comunicat.

Măsura ar urma să permită în special revenirea asupra relaxării reglementărilor operată sub preşedinţia lui Donald Trump şi întoarcerea, din 2023, la normele care au fost decise în timpul administraţiei lui Barack Obama.

O mașină Tesla a făcut prăpăd în Franța. 20 de răniți din care 7 foarte grav

Prin aceste noi norme, maşinile - inclusiv SUV-urile şi camionetele - vor trebui să fie capabile să parcurgă 55 de mile (88,5 de kilometri) la viteză continuă cu o galon de combustibil (aproape patru litri) sau 40 de mile (64,4 kilometri) în condiţii reale de trafic.

Pentru a ajunge la asta, administraţia mizează pe capacitatea constructorilor auto de a îmbunătăţi performanţele tehnice ale motoarelor modelelor lor, dar şi pe o creştere a vânzărilor de vehicule electrice.

"Până la mijlocul lui 2026, EPA se aşteaptă ca normele finale să poată fi respectate cu aproximativ 17% de vehicule electrice vândute şi o adoptare pe scară mai largă a tehnologiilor avansate de motoare pe benzină disponibile astăzi", a precizat agenţia.

EPA estimează că "şoferii americani vor economisi între 210 şi 420 de miliarde de dolari până în 2050 la costurile de carburant".

Reglementările actuale privind emisiile, care au fost adoptate în martie 2020 de administraţia Trump, le cere fabricanţilor să îmbunătăţească performanţa energetică a modelelor lor cu 1,5% pe an între 2021 şi 2026, comparativ cu 5% cerut de administraţia Obama.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Codul fiscal se modifică / Foto: Freepik

S-a prelungit termenul de înscriere în REGES-ONLINE

La propunerea Ministerului Muncii, Familiei,...

Rabla 2023. Foto: Pexels.com
Wall Street. Foto: Freepik.com

Cu cât a crescut preţul locuinţelor din Bucureşti

Prețurile locuințelor din Capitală, plus 14% față de...

CE oltenia
Foto: Freepik.com
Teambuilding. Freepik.com
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Foto: Pexels.com
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor

pixel