Semnal de alarmă pentru autoritățile române: ALITALIA, pe butuci. Planurile Romei

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
Italia este aproape de un acord cu Uniunea Europeană privind înfiinţarea unui nou operator naţional, în locul companiei aeriene Alitalia SpA aflate în faliment.

Săptămâna viitoare, UE ar putea aproba oficial înfiinţarea noii companii, chiar dacă în ultimele săptămâni discuţiile dintre autorităţile de la Roma şi Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian au fost deosebit de dificile, susţine Il Messaggero, citat de Agerpres.

Oficialii de la Bruxelles cer o separare clară între activele şi personalul companiei falimentare, iar noua companie ar urma să fie cunoscută sub numele Italia Trasporto Aereo SpA, sau ITA.

Iniţial, compania ar urma să aibă între 4.500 şi 5.000 de angajaţi şi aproximativ 55 - 60 de aeronave, conform publicaţiei italiene. UE cere ca operatorul aerian să nu deţină o participaţie majoritară în activităţile de mentenanţă şi serviciile de handling ale ITA.

Operatorul este în discuţii cu Deutsche Lufthansa AG şi Delta Air Lines Inc pentru încheierea unor parteneriate comerciale, a precizat Messaggero.

Citește și: India lovită de o altă boală cumplită. Afectați, pacienții vindecați de COVID-19

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.

În 2019, compania a deservit sute de destinaţii din întreaga lume, transportând aproximativ 20 de milioane de pasageri de la hubul său principal din Roma şi de la alte aeroporturi din Italia.

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi a salariilor. Compania supravieţuieşte datorită creditelor acordate de statul italian.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

La benzinărie / FOTO: Freepik
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

pixel