Semnal de alarmă pentru autoritățile române: ALITALIA, pe butuci. Planurile Romei
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
Italia este aproape de un acord cu Uniunea Europeană privind înfiinţarea unui nou operator naţional, în locul companiei aeriene Alitalia SpA aflate în faliment.

Săptămâna viitoare, UE ar putea aproba oficial înfiinţarea noii companii, chiar dacă în ultimele săptămâni discuţiile dintre autorităţile de la Roma şi Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian au fost deosebit de dificile, susţine Il Messaggero, citat de Agerpres.

Oficialii de la Bruxelles cer o separare clară între activele şi personalul companiei falimentare, iar noua companie ar urma să fie cunoscută sub numele Italia Trasporto Aereo SpA, sau ITA.

Iniţial, compania ar urma să aibă între 4.500 şi 5.000 de angajaţi şi aproximativ 55 - 60 de aeronave, conform publicaţiei italiene. UE cere ca operatorul aerian să nu deţină o participaţie majoritară în activităţile de mentenanţă şi serviciile de handling ale ITA.

Operatorul este în discuţii cu Deutsche Lufthansa AG şi Delta Air Lines Inc pentru încheierea unor parteneriate comerciale, a precizat Messaggero.

Citește și: India lovită de o altă boală cumplită. Afectați, pacienții vindecați de COVID-19

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.

În 2019, compania a deservit sute de destinaţii din întreaga lume, transportând aproximativ 20 de milioane de pasageri de la hubul său principal din Roma şi de la alte aeroporturi din Italia.

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi a salariilor. Compania supravieţuieşte datorită creditelor acordate de statul italian.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel