Tesla se laudă că reciclează aproape tot. Cât costă o BATERIE nouă
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Tesla a anunțat că a creat un nou proces de reciclarea a bateriilor. Noua metodă ar fi mai rapidă, rentabilă și mai ecologică.

Tehnologia vă permite reutilizarea a 92% din materiale din bateriile uzate. Compania a lansat deja primele instalații care vor permite derularea acestui proces la fabrica Gigafactory din Nevada.

Potrivit Businessinsider.nl, noua tehnologie este răspunsul Tesla pentru sceptici, care critică mașinile electrice pentru utilizarea ineficientă a resurselor naturale în producția de baterii noi.

Cu ajutorul noului proces, Tesla poate rezolva această problemă, îndeplinind unul din obiectivele de mediu setate la nivel european: economia circulară.

În ultimele trei luni ale anului 2020, Tesla a reciclat 1.300 de tone de nichel , 400 de tone de cupru și 80 de tone de cobalt, constructorul american considerând că reciclarea bateriilor va fi mai ieftină decât achiziționarea materialelor rare necesare.

„Obiectivul nostru este să dezvoltăm un proces de reciclare sigur, cu o rată ridicată de recuperare, costuri reduse și impact redus asupra mediului ”, se spune în raportul Tesla.

Reciclarea ar putea duce și la o scădere a prețului bateriilor, știindu-se că acestea sunt cele mai scumpe componente la o mașină electrică. Spre exemplu, pachetul de baterii de la Tesla Model 3 costă în jur de 14.000 de euro, preț care, prin reciclare, ar putea scădea semnificativ.

Tesla nu este singura care încearcă reciclarea intensivă. Volkswagen lucrează la aceasta și susține că poate recupera 90% din materiile prime. Dar se pare că pachetele de baterii de la producătorul german de autovehicule nu durează la fel de mult ca și Tesla.

Americanii susțin că după nouă ani de utilizare sau 320.000 de kilometri, aproximativ 90% din baterie este încă utilizabilă.

Acest lucru este încă dificil de determinat de Volkswagen, deoarece mașinile electrice ale companiei nu sunt pe piață de foarte mult timp. Estimarea este că un Volkswagen ID.3 va avea doar 70% din capacitatea rămasă după opt ani sau 160.000 de kilometri .

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel