Tesla se laudă că reciclează aproape tot. Cât costă o BATERIE nouă

Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Linie de producție
Linie de producție
Tesla a anunțat că a creat un nou proces de reciclarea a bateriilor. Noua metodă ar fi mai rapidă, rentabilă și mai ecologică.

Tehnologia vă permite reutilizarea a 92% din materiale din bateriile uzate. Compania a lansat deja primele instalații care vor permite derularea acestui proces la fabrica Gigafactory din Nevada.

Potrivit Businessinsider.nl, noua tehnologie este răspunsul Tesla pentru sceptici, care critică mașinile electrice pentru utilizarea ineficientă a resurselor naturale în producția de baterii noi.

Cu ajutorul noului proces, Tesla poate rezolva această problemă, îndeplinind unul din obiectivele de mediu setate la nivel european: economia circulară.

În ultimele trei luni ale anului 2020, Tesla a reciclat 1.300 de tone de nichel , 400 de tone de cupru și 80 de tone de cobalt, constructorul american considerând că reciclarea bateriilor va fi mai ieftină decât achiziționarea materialelor rare necesare.

„Obiectivul nostru este să dezvoltăm un proces de reciclare sigur, cu o rată ridicată de recuperare, costuri reduse și impact redus asupra mediului ”, se spune în raportul Tesla.

Reciclarea ar putea duce și la o scădere a prețului bateriilor, știindu-se că acestea sunt cele mai scumpe componente la o mașină electrică. Spre exemplu, pachetul de baterii de la Tesla Model 3 costă în jur de 14.000 de euro, preț care, prin reciclare, ar putea scădea semnificativ.

Tesla nu este singura care încearcă reciclarea intensivă. Volkswagen lucrează la aceasta și susține că poate recupera 90% din materiile prime. Dar se pare că pachetele de baterii de la producătorul german de autovehicule nu durează la fel de mult ca și Tesla.

Americanii susțin că după nouă ani de utilizare sau 320.000 de kilometri, aproximativ 90% din baterie este încă utilizabilă.

Acest lucru este încă dificil de determinat de Volkswagen, deoarece mașinile electrice ale companiei nu sunt pe piață de foarte mult timp. Estimarea este că un Volkswagen ID.3 va avea doar 70% din capacitatea rămasă după opt ani sau 160.000 de kilometri .

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Conducte petroliere / Foto: Rawpixel
Registrul Auto Român
ANAF / Foto: DCBusiness
Warren Buffett / FOTO: Facebook
Călin Georgescu / Foto: LUCIAN TUDOSE / Agerpres
Casă țărănească din secolul XIX
Nvidia / Foto: Nvidia / Flickr
Bani. Foto: Mihai Ciobanu

Cursul BNR: Euro a crescut, dolarul și aurul au scăzut

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

Bursa de Valori București

BVB a închis ziua în scădere pe toţi indicii

Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...

Foto: Pexels.com
Grafic bursier
Bani
Baterii. Mașini electrice
Proteste fermieri polonezi / sursa foto: Wikimedia Commons
Tranzacție încheiată
Petroliști Aramco / Foto: Aramco

Prețul petrolului scade, piața este din nou agitată

În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...

Conducte de gaze / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Germania devine o națiune de cumpărători online

Comerţul online ia amploare în Germania.

Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Rubla rusească
CEC Bank / Ilustrație: Oana Pavelescu
BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8

pixel