Domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu...
Deschiderea rețelei feroviare către concurență
Din 2020, rețeaua feroviară franceză s-a deschis concurenței, astfel ca pasagerii să beneficieze și de alte companii feroviare, altele decât SNCF. De doi ani, operatorul italian Trenitalia ciculă pe direcția Milano. Acum pe piața feroviară franceză și-a făcut apariția un nou jucător: grupul spaniol Renfe. Lansată în iulie, Renfe operează două rute care leagă Barcelona de Lyon și Madrid de Marsilia. Lansarea sa a fost un succes, compania declarând că a vândut deja peste 100 000 de bilete. Într-un comunicat de presă, Renfe susține că a transportat deja peste 43.000 de pasageri într-o lună, cu o rată medie de ocupare de 80%.
Tarife atractive
Pentru a atrage pasagerii, compania feroviară spaniolă a pus la punct o ofertă de lansare cu tarife foarte atractive, cu bilete de numari nouă euro pentru o călătorie între cele două orașe franceze. Există, de asemenea, bilete la 19 euro, în special pentru călătoriile din Montpellier spre Narbonne, Barcelona sau Madrid. Pentru cele mai lungi rute între Franța și Spania, cu plecare din Lyon sau Marsilia, prețurile ajung până la 29 de euro. Această ofertă va fi valabilă doar până la 31 octombrie.
Și o veste bună pentru utilizatorii obișnuiți ai trenurilor: aceste curse vor deveni în curând zilnice. "În urma acestui bun început, Renfe va începe să opereze servicii zilnice pe linia Lyon-Barcelona la 1 septembrie și pe linia Marsilia-Madrid la 1 octombrie", a precizat compania într-un comunicat de presă. Deocamdată, rutele Renfe sunt disponibile doar de vineri până luni în lunile iulie și august.
O amenințare pentru SNCF?
În ciuda cifrelor foarte bune ale Renfe la lansarea sa în Franța, SNCF continuă să transporte un număr mult mai mare de pasageri pe aceste rute. Dar lansarea serviciului zilnic al Renfe ar putea schimba lucrurile. Analistul Patricia Perennes crede, totuși, că SNCF nu are motive de teamă. "Dacă ne uităm la alte state care s-au deschis concurenței, țara cu cea mai mare concurență este Italia. Și chiar și în această țară, unde există multă concurență, operatorul național rămâne majoritar, domină piața", a constatat Perennes. Așadar, potrivit expertei, nimic nu poate zdruncina gigantul francez în acest moment. Acesta ar putea, totuși, să își reducă tarifele pentru a se alinia concurenței.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu...
ANAF deschide acțiune în instanță la Tribunalul Sibiu.
Proiectele de acte normative...
Semiconductorii aprind bursele...
Explicaţii din partea...
20 noiembrie este termenul-limită până la care...
Guvernul reia reforma pensiilor de serviciu din...
România intră oficial în...
Grupul PPC anunță inaugurarea...
CEC Bank continuă să fie...
Toți ochii din Wall Street sunt...
Federația Patronală Română din...
Premierul Slovaciei, Robert...
"Istoria ne-a arătat că...
Încă o zi neagră pentru moneda...
Biletele de tren se vor scumpi odată cu intrarea în vigoare a noului Mers...