România, hub energetic. Adrian Vintilă (FEL): Nu-mi doresc să vorbim tot despre potențial și în 2035
Deschiderea rețelei feroviare către concurență
Din 2020, rețeaua feroviară franceză s-a deschis concurenței, astfel ca pasagerii să beneficieze și de alte companii feroviare, altele decât SNCF. De doi ani, operatorul italian Trenitalia ciculă pe direcția Milano. Acum pe piața feroviară franceză și-a făcut apariția un nou jucător: grupul spaniol Renfe. Lansată în iulie, Renfe operează două rute care leagă Barcelona de Lyon și Madrid de Marsilia. Lansarea sa a fost un succes, compania declarând că a vândut deja peste 100 000 de bilete. Într-un comunicat de presă, Renfe susține că a transportat deja peste 43.000 de pasageri într-o lună, cu o rată medie de ocupare de 80%.
Tarife atractive
Pentru a atrage pasagerii, compania feroviară spaniolă a pus la punct o ofertă de lansare cu tarife foarte atractive, cu bilete de numari nouă euro pentru o călătorie între cele două orașe franceze. Există, de asemenea, bilete la 19 euro, în special pentru călătoriile din Montpellier spre Narbonne, Barcelona sau Madrid. Pentru cele mai lungi rute între Franța și Spania, cu plecare din Lyon sau Marsilia, prețurile ajung până la 29 de euro. Această ofertă va fi valabilă doar până la 31 octombrie.
Și o veste bună pentru utilizatorii obișnuiți ai trenurilor: aceste curse vor deveni în curând zilnice. "În urma acestui bun început, Renfe va începe să opereze servicii zilnice pe linia Lyon-Barcelona la 1 septembrie și pe linia Marsilia-Madrid la 1 octombrie", a precizat compania într-un comunicat de presă. Deocamdată, rutele Renfe sunt disponibile doar de vineri până luni în lunile iulie și august.
O amenințare pentru SNCF?
În ciuda cifrelor foarte bune ale Renfe la lansarea sa în Franța, SNCF continuă să transporte un număr mult mai mare de pasageri pe aceste rute. Dar lansarea serviciului zilnic al Renfe ar putea schimba lucrurile. Analistul Patricia Perennes crede, totuși, că SNCF nu are motive de teamă. "Dacă ne uităm la alte state care s-au deschis concurenței, țara cu cea mai mare concurență este Italia. Și chiar și în această țară, unde există multă concurență, operatorul național rămâne majoritar, domină piața", a constatat Perennes. Așadar, potrivit expertei, nimic nu poate zdruncina gigantul francez în acest moment. Acesta ar putea, totuși, să își reducă tarifele pentru a se alinia concurenței.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Este ultima bucată de pământ...
La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...
Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...
La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...
Este vorba despre companii care...
Compania spațială chinză CAS...
Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...
Sotheby's a obținut 34,3...
Grupaj de știri.
Invitat la emsiunea ”Totul...
Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...
Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...
Cireșele românești au apărut...
Spectacolul de lumini nordice...
Într-o intervenție la postul de...
Doi responsabili de chestiuni...
Un mare producător de...
Grupaj de ştiri.
Intrarea in programul de...
A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...
Ministerul Muncii a pus în...
Șantierul aferent lucrărilor la...
Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...
Concluziile unei cercetări...
Preşedintele Consiliului...
Marea Britanie a anunțat vineri...
Chinezii de la BYD sunt în...