Trenurile spaniole i-au cucerit pe francezi. Care este secretul

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Compania spaniolă Renfe
Compania spaniolă Renfe
Din iulie 2023, francezii au putut folosi trenurile operate de compania feroviară spaniolă Renfe Operadora pentru a merge de la Marsilia la Madrid. Din 1 septembrie, călătoria între Lyon și Barcelona a devenit serviciu zilnic.

Deschiderea rețelei feroviare către concurență

Din 2020, rețeaua feroviară franceză s-a deschis concurenței, astfel ca pasagerii să beneficieze și de alte companii feroviare, altele decât SNCF. De doi ani, operatorul italian Trenitalia ciculă pe direcția Milano. Acum pe piața feroviară franceză și-a făcut apariția un nou jucător: grupul spaniol Renfe. Lansată în iulie, Renfe operează două rute care leagă Barcelona de Lyon și Madrid de Marsilia. Lansarea sa a fost un succes, compania declarând că a vândut deja peste 100 000 de bilete. Într-un comunicat de presă, Renfe susține că a transportat deja peste 43.000 de pasageri într-o lună, cu o rată medie de ocupare de 80%.

Tarife atractive 

Pentru a atrage pasagerii, compania feroviară spaniolă a pus la punct o ofertă de lansare cu tarife foarte atractive, cu bilete de numari nouă euro pentru o călătorie între cele două orașe franceze. Există, de asemenea, bilete la 19 euro, în special pentru călătoriile din Montpellier spre Narbonne, Barcelona sau Madrid. Pentru cele mai lungi rute între Franța și Spania, cu plecare din Lyon sau Marsilia, prețurile ajung până la 29 de euro. Această ofertă va fi valabilă doar până la 31 octombrie.

Și o veste bună pentru utilizatorii obișnuiți ai trenurilor: aceste curse vor deveni în curând zilnice. "În urma acestui bun început, Renfe va începe să opereze servicii zilnice pe linia Lyon-Barcelona la 1 septembrie și pe linia Marsilia-Madrid la 1 octombrie", a precizat compania într-un comunicat de presă. Deocamdată, rutele Renfe sunt disponibile doar de vineri până luni în lunile iulie și august.

O amenințare pentru SNCF?

În ciuda cifrelor foarte bune ale Renfe la lansarea sa în Franța, SNCF continuă să transporte un număr mult mai mare de pasageri pe aceste rute. Dar lansarea serviciului zilnic al Renfe ar putea schimba lucrurile. Analistul Patricia Perennes crede, totuși, că SNCF nu are motive de teamă. "Dacă ne uităm la alte state care s-au deschis concurenței, țara cu cea mai mare concurență este Italia. Și chiar și în această țară, unde există multă concurență, operatorul național rămâne majoritar, domină piața", a constatat Perennes. Așadar, potrivit expertei, nimic nu poate zdruncina gigantul francez în acest moment. Acesta ar putea, totuși, să își reducă tarifele pentru a se alinia concurenței.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel