Trotinete electrice. Codul rutier, modificat. Reguli noi

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Nerespectarea regulilor atrage după sine amenzi
Nerespectarea regulilor atrage după sine amenzi
Pentru prima dată în România, trotinetele electrice vor fi reglementate printr-o lege care vizează modificarea Codului rutier, al cărei proiect se află în dezbaterea Senatului.

Astfel, potrivit proiectului de lege pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prin care se va reglementa și circulația cu trotinetele electrice, proprietarii acestor mijloace de transport vor trebui, în principiu, să respecte regulile impuse bicicliștilor.

Textul propune și o definiție a trotinetei electrică, descrisă ca fiind „vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.

În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor, pentru care este nevoie de un carnet de conducere categoria AM. Ca atare, trotinetele electrice devin categorie de sine stătătoare, iar pentru utilizarea lor nu va fi nevoie de carnet de conducere.

Citește și Încă 1.000 de trotinete electrice, disponibile pentru închiriat în București

În plus, pentru ca conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, posesorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. De asemenea, minorii sub 18 ani vor fi obligați să poarte cască de protecție. Totodată, trotinetele electrice trebuie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. În caz contrar, circulația acestora pe timpul nopții va fi interzisă.

Trotinetele electrice nu trebuie înmatriculate, dar obligația celor care le utilizează va fi de a circula exclusiv pe pistele de biciclete, în cazul în care drumul respectiv este prevăzut cu așa ceva. Cei care nu vor respecta toate aceste norme vor fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv între șase și opt puncte de amendă (un punct de amendă este 208 lei, ceea ce înseamnă că amenzile ar putea ajunge chiar și la 1,664 de lei).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Conpet

Atenție! Email fals în numele ANAF

Semnal de alarmă privind o tentativă de fraudă în numele ANAF.

Transelectrica
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Panouri fotovoltaice
Camioane
Fraudă / Foto: Freepik
Sondori montează coloana de foraj la o sondă petrolieră / Foto: Arhivă
La benzinărie / FOTO: Freepik
ANAF
Lingouri de aur și argint
Studenți
Banca Centrală a Bulgariei, Sofia
Kristalina Georgieva și Christine Lagarde
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
Argint / FOTO: Unsplash

pixel