Un celebru producător de echipamente sportive, amendat de CE
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Companiei de echipament sportiv Nike, amendată de Comisia Europeană
Companiei de echipament sportiv Nike, amendată de Comisia Europeană
Comisia Europeană (CE) a impus o amendă de 12,5 milioane euro companiei de echipament sportiv Nike din cauza restricţiilor ilegale impuse timp de 13 ani la vânzarea transfrontalieră a produselor comerciale de marcă sub licenţă ale unor cluburi precum FC Barcelona, Manchester United, Juventus Torino, Inter Milano şi AS Roma, relatează EFE. 

Restricţiile au vizat perioada 1 iulie 2004 - 27 octombrie 2017 şi au împiedicat deţinătorii de licenţă din Europa să vândă transfrontalier produsele Nike în detrimentul consumatorilor europeni, a precizat Comisia Europeană într-un comunicat. 

''Mulţi suporteri care îşi doreau produse, precum eşarfe sau tricouri, cu marca echipei de fotbal preferată. Nike a interzis multor dintre licenţiatorii săi să vândă aceste produse de marcă în alte ţări, ceea ce a restrâns oferta şi a crescut preţul pentru toţi consumatorii'' a indicat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager. 

Produsele comerciale sub licenţă sunt foarte variate, de la căni, pungi, lenjerie de pat, articole de papetărie până la jucării, dar toate au logo-urile protejate prin drepturi de imagine de proprietate intelectuală, cum ar fi acordarea de licenţe de marcă şi drepturi de autor. 

Citește și: Amendă enormă pentru Google din partea UE

În urma unei investigaţii deschise în iunie 2017, CE a concluzionat că aceste contracte de licenţe şi de distribuţie neexclusive au încălcat normele antitrust ale Uniunii Europene. 

Nike a impus o serie de măsuri directe care restricţionau vânzările de produse în afara teritoriului titularilor de licenţe, care includeau clauze de interzicere acestor tipuri de vânzări şi clauze de dublă impunere pentru vânzările în afara teritoriului. În plus, deţinătorii de licenţe au fost obligaţi să includă aceste interdicţii rândul său, în contractele lor. Nike a intervenit ocazional, pentru a se asigura ca vânzătorii cu amănuntul (magazine, supermarketuri, etc.) au încetat sa achiziţioneze produse de la alţi licenţiaţi în alte teritorii ale Spaţiul Economic european. 

Pentru că a cooperat cu CE şi a furnizat accesul la informaţii, Nike a primit o amendă redusă cu 40%. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel