Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Măsura urmează desfășurării unei operațiuni militare internaționale pentru a preveni atacurile asupra navelor comerciale de către rebelii houthi din Yemen, informează BBC
Mai multe firme au întrerupt transporturile prin Marea Roșie în urma atacurilor.
Firma germană de transport maritim Hapag-Lloyd a declarat că urmează să decidă miercuri dacă va relua activitatea pe această rută.
Marea Roșie este una dintre cele mai importante rute din lume pentru transporturile de petrol și gaze naturale lichefiate, precum și pentru bunurile de consum.
Ea este mărginită de strâmtoarea Bab al-Mandab - cunoscută și sub numele de Poarta Lacrimilor - în sud, în apropiere de coasta Yemenului, și de Canalul Suez în nord.
Gruparea Houthi și-au declarat sprijinul pentru Hamas în războiul cu israelienii, iar rebelii cu sediul în Yemen au declarat că vizează navele care, în opinia lor, se îndreaptă spre Israel. Unele nave au fost atacate cu drone și rachete.
Ruta alternativă, care trece pe la Capul Bunei Speranțe, în sudul Africii este cu 3.500 de mile nautice mai lungă. Conflictul a dus la temeri legate de perturbarea aprovizionării cu bunuri și la o creștere a prețurilor pentru a acoperi costurile mai mari de transport.
Vestea că firmele de transport maritim evitau ruta din Marea Roșie a determinat SUA să lanseze o operațiune navală internațională - denumită Operațiunea Prosperity Guardian - pentru a proteja aceste navel.
Într-o declarație emisă duminică, Maersk a precizat că, odată cu această inițiativă în curs de desfășurare, "ne pregătim pentru a permite navelor să reia tranzitul prin Marea Roșie atât în direcția est, cât și în direcția vest".
Cu toate acestea, Maersk, a doua cea mai mare companie de transport maritim din lume a adăugat că, deși au fost puse în aplicare măsuri de securitate, "riscul general în zonă nu este exclus.”
"Maersk nu va ezita să reevalueze situația și să inițieze din nou planuri de deviere, dacă vom considera că este necesar pentru siguranța navigatorilor noștri", a precizat aceasta.
Alți giganți ai transportului maritim, printre care Mediterranean Shipping Company (MSC), CMA CGM și Hapag-Lloyd, au evitat, de asemenea, ruta din Marea Roșie din cauza amenințării sporite din partea rebelilor Houthi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...