Volkswagen a ales Canada pentru o nouă fabrică de baterii

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
În ceea ce privește Europa, rămâne doar ce s-a anunțat
În ceea ce privește Europa, rămâne doar ce s-a anunțat
Gigantul auto german Volkswagen a anunțat luni că va înființa următoarea sa fabrică de baterii în Canada, refuzând, totodată, să comenteze planurile sale din Europa, în contextul în care cursa pentru subvenții face ravagii de ambele părți ale Atlanticului.

Uzina pe care grupul intenționează să o deschidă în 2027 la St. Thomas, în Ontario, va fi prima de acest tip din America de Nord, o piață transformată deja de Volkswagen într-una dintre "prioritățile sale cheie", după cum s-a exprimat directorul general Oliver Blumeber într-un comunicat.

Volkswagen injectează zeci de miliarde de euro în tranziția sa către mașinile electrice și vrea să devină primul producător european care să beneficieze de propriile baterii, reducând, astfel, la minim depindența de producția asiatică, unde China și Coreea de Sud domină acest know-how.

Grupul cu sediul social la Wolfsburg se confruntă, de asemenea, cu concurența Tesla, lider mondial în fabricarea de vehicule electrice și, de asemenea, producător de baterii.

Din șase au rămas doar trei

Volkswagen a raportat până în prezent trei proiecte de fabrici de baterii în Europa: prima întreprindere, realizată în colaborare cu producătorul Northvolt, ar urma să fie deschisă în 2023 în Suedia, urmată de a doua unitate în Germania, la Salzgitter (Saxonia Inferioară), în 2025. A treia fabrică ar urma să funcționeze la Valencia, în Spania.

Anul trecut, compania spera să deschidă în total șase fabrici în Europa, dar planurile sale au întârziat să se materializeze. "Finalizăm decizia privind locația următoarei fabrici de baterii și o vom anunța la momentul oportun”, a declarat Thomas Schmall, directorul general al diviziei de componente VW, în timpul unei vizite de presă la fabrica din Salzgitter.

În funcție de condiții 

El a precizat că grupul va avea "nevoie de mai mult de trei" fabrici de baterii în Europa. "Vom decide dacă vor fi șase, în funcție de condiții", a adăugat el. Europenii se tem că multinaționalele își vor pune sub semnul întrebării investițiile pe continent în favoarea Statelor Unite, unde marele plan climatic și inflaționist al lui Joe Biden (IRA) prevede subvenții de miliarde de dolari pentru industriile verzi.

Volkswagen a anunțat la începutul lunii martie că filiala sa Scout Motors va investi 2 miliarde de dolari în construirea unei fabrici de pick-up și SUV electrice pe coasta de est a SUA. "Avem acum o oportunitate unică de a crește în mod profitabil în America de Nord și de a juca un rol cheie în tranziția către mobilitatea electrică în această regiune", a declarat luni Arno Antlitz, directorul financiar al grupului.

Sub diferitele sale mărci, Volkswagen intenționează să introducă în SUA peste 25 de noi modele electrice până în 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
ANAF
Energie verde / Foto: Freepik
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
OPEC
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

pixel