Volkswagen a început producția modelului electric. Cât va costa

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Potrivit altor surse, citate de ziarul Handelsblatt, compania va reduce chiar și mai mult posturi, fiind avansată cifra de 5.000 de locuri de muncă care vor fi tăiate.
Potrivit altor surse, citate de ziarul Handelsblatt, compania va reduce chiar și mai mult posturi, fiind avansată cifra de 5.000 de locuri de muncă care vor fi tăiate.
Grupul Volkswagen a început luni producţia ID.3, primul său model exclusiv electric ce va fi fabricat pe scară mare, la un preţ de aproximativ 30.000 de euro în Germania, transmit DPA şi Reuters.

Modelul, care va fi produs de cei 8.000 de angajaţi de la fabrica Zwickau din Germania, va sta la baza altor vehicule electrice care vor fi lansate în viitor de cel mai mare producător auto european.

"Suntem în pragul unei schimbări de sistem către mobilitatea electrică", a afirmat directorul general al VW, Herbert Diess.

În timpul ceremoniei de lansare a producţiei ID.3 la Zwickau, cancelarul Angela Merkel a promis că Executivul va face "eforturi substanţiale" pentru a extinde reţeaua de staţii de încărcare pentru maşinile electrice în Germania. Până în 2035, guvernul german va investi 3,5 miliarde de euro în construirea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice, a declarat Merkel.

Cu aproximativ 21.000 staţii de încărcare publice în prezent, Guvernul mai are multe de făcut pentru a-şi atinge obiectivul de a furniza până în 2030 aproximativ un milion de staţii de încărcare.

VW a investit masiv în platforma sa modulară MEB pentru producţia de masă a vehiculelor electrice, obiectivul fiind de a reduce preţul pentru maşinile electrice la aproximativ 20.000 de euro (22.262 dolari).

Planurile Volkswagen pentru Turcia, în pericol. Cine le amenință

Anul viitor, VW intenţionează să producă aproximativ 100.000 de vehicule la Zwickau folosind platforma modulară MEB, iar pe termen mediu producţia va ajunge la 330.000 maşini pe an.

Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini de către clienţii internaţionali, susţin oficialii VW.

Începând din 2021, VW va produce doar vehicule electrice la Zwickau, iar din 2022 şi uzinele din Emdem şi Hanovra vor începe să fabrice maşini cu emisii scăzute.

În viitor, toată gama de maşini electrice va fi numită ID., de la "design inteligent, identitate şi tehnologii vizionare", a informat recent Volkswagen. Compania vrea să livreze anual clienţilor peste 100.000 de modele ID.3.

Până în 2022, grupul german va retehnologiza opt dintre fabricile sale la nivel mondial pentru a produce vehicule electrice şi va da posibilitatea rivalelor să folosească platforma MEB, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a fi cel mai mare producător global de vehicule cu emisii zero.

Pentru a finanţa acest obiectiv, VW vrea să majoreze vânzările de SUV-uri cu motoare cu combustie internă la 40% din vânzările totale până în 2020, de la 23% în 2018.

Grupul Volkswagen are ca obiectiv construirea a 22 de milioane de vehicule electrice până în 2028, din care 11,6 milioane ar putea veni din fabricile chineze.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Dolari / FOTO: Freepik

Poate dolarul să-și piardă statutul?

În contextul în care dolarul este în scădere accentuată...

Lucrător / FOTO: Freepik

Germania: Locomotiva Europei este în pană (Analiză)

Este singura țară din G7 care a înregistrat o recesiune...

Marea Galbenă / FOTO: Wikipedia
Canalul Panama

O linie de metrou va fi construită sub Canalul Panama

Linia ar urma să lege capitala, de pe malul estic al...

Oameni pe stradă / FOTO: Freepik
Căprioare / Foto: Freepik

Statul dă undă verde la împușcat 34.095 de căprioare

Statul a aprobat vânarea a peste 34.000 de căprioare...

Roma / FOTO: Captură ecran
Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Bună dimineața! Să aveți o zi excelentă / FOTO: Freepik
Mama și copilul / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik

pixel