"A venit timpul"! India vrea uzine Airbus și Boeing la ea acasă

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
India, determinată să demonstreze că oferă oportunități fantastice
India, determinată să demonstreze că oferă oportunități fantastice
Giganții din industria aerospațială Airbus și Boeing sunt supuși unor presiuni tot mai mari în vederea înființării unor fabrici de producție în India.

"A sosit timpul" ca necesarul de avioane de linie să fie acoperit prin deschiderea unor astfel de uzine chiar în India, a declarat ministrul aviației civile Jyotiraditya Scindia, subliniind că țara sa întrunește condițiile necesare pentru ca cei Airbus și Boeing să facă un "salt de încredere", deoarece industria aeronautică indiană în plină dezvoltare atinge un "punct de inflexiune", după cum o demonstrează planurile de asamblare a aeronavelor de transport militar Airbus C295.

Întrebat dacă Airbus și Boeing ar trebui să ia în considerare acum asamblarea de avioane de linie în India, Scindia a spus: "Absolut, și cu un A mare, iar motivul pentru care am spus A mare este că Airbus a făcut deja acest mare pas înainte: C295”. 

Un consorțiu Airbus-Tata intenționează să asambleze 40 de avioane C295 în Gujarat, statul natal al premierului Narendra Modi, care dorește să facă din industria aerospațială și de apărare un motor cheie al programului său "Make In India" pentru dezvoltarea celei de-a cincea economii a lumii. 

Acolo unde există de toate

Luna trecută, Air India, controlată de Tata, a plasat comenzi record pentru 470 de avioane de linie de la Airbus și Boeing, iar cea mai mare companie aeriană indiană, IndiGo, se află în discuții pentru alte 500 de aeronave. "Acolo este piața adevărată, acolo sunt talente inginerești, acolo există potențial. Nu este nevoie decât de un salt de credință. Așa că a venit timpul", a susținut  Scindia, adăugând că aceste decizii nu presupun neapărat comenzi specifice de avioane.

"A venit momentul ca aceste companii să ia în considerare posibilitatea de a se stabili în India", a adăugat el. India face presiuni discrete pentru asamblarea de avioane de mai mulți ani, dar și-a intensificat demersurile în ultimele 12 luni, au declarat două persoane familiarizate cu această chestiune. Aceste eforturi ale autorităților de la New Delhi vin în contextul în care cei doi giganți mondiali ai aviației caută noi capacități de producție pentru a răspunde cererii în creștere. 

Mii de locuri de muncă

Deocamdată, ambii producători par să reziste acestei ”ofensive” a Indiei, mizând în același timp pe investițiile deja făcute pe linie de inginerie, aprovizionare și întreținere. Boeing a declarat că achiziționează piese și servicii din India în valoare de 1 miliard de dolari pe an, iar Airbus, de 700 de milioane.

Asamblarea locală este câștigată în proiectele de apărare, în care se poate integra costul îndeplinirii cerințelor de securitate națională. "Orice țară dorește să-și extindă capacitățile industriale, să atragă mari producători, să ofere mână de lucru pentru companii importante și locuri de muncă pentru cetățenii săi. Iar asamblarea finală reprezintă o oportunitate pentru toate părțile”, a declarat președintele Boeing India, Salil Gupte, pentru Reuters.

Boeing a anunțat luna aceasta o fabrică în Hyderabad, unde avioanele de pasageri 737 vor fi transformate în avioane cargo dedicate, iar ambii producători de aeronave au fabrici de inginerie și mii de angajați în India. "Chiar și fără C295 FAL, amprenta industrială a Airbus în India generează deja mai multă valoare în valută și mai multe locuri de muncă pentru țară decât orice operațiune de asamblare modernă", a declarat Remi Maillard, președintele Airbus India și Asia de Sud, într-un e-mail.

Arată potențialul unei țări

Analiștii din domeniul aerospațial estimează că asamblarea reprezintă doar 5-7% din valoarea unei aeronave, dar este adesea văzută ca o victorie politică. "De fapt, apari pe hartă, ești pus pe hartă, demonstrează o economie în ascensiune în Asia și în lume, arată nivelul tehnologic al țării respective", a comentat Jerrold Lundquist, director general al The Lundquist Group.

Airbus a deschis o linie de producție A320 în nordul Chinei în 2008, în schimbul unui volum convenit de aeronave pentru companiile aeriene locale, în condițiile în care cota sa pe piața chineză era de numai 30%. Dar, în timp ce autoritățile chineze trebuie să aprobe comenzile de aeronave, analiștii spun că guvernul de la New Delhi are puțină influență formală asupra comenzilor venite din partea companiilor sale aeriene private, conștiente de costuri.

Boeing nu a înființat niciodată o linie de asamblare comercială în afara SUA, deși McDonnell Douglas a asamblat câteva avioane în China înainte de a fi cumpărată de Boeing în 1997. În 2018, a deschis un centru de finalizare a cabinei 737 în Zhoushan, China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

Carne / FOTO: Freepik
În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...


pixel