Canalul Suez. Ce produse nu vom mai găsi în magazine

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
În funcție de cât timp va dura dislocarea cargoului care a rămas blocat în canalul Suez, despre care se spune că este cât turnul Eiffel, aprovizionarea cu anumite produse va fi afectată în Europa dar și în Statele Unite ale Americii.

De fapt, acest blocaj fără precedent poate afecta aproape orice produs pe care îl vedem în magazine, este de părere danezul Lars Jensen, expert independent în transportul.

Aproximativ 12% din comerțul mondial se deplasează prin Canalul Suez, calea navigabilă egipteană care leagă Europa și Asia. Ever Given, una dintre cele mai mari nave cargo, a blocat trecerea sutelor de nave de marfă.

Chiar și înainte de blocaj, afacerile se luptau cu lipsa de aprovizionare din cauza pandemiei de coronavirus. Nike, Costco, Toyota, Honda și Samsung au declarat recent că problemele legate de lanțul de aprovizionare afectează afacerile în acest trimestru și probabil că vor avea un impact în viitor.

Blocajul creat pe canalului Suez a adăugat noi întârzieri și penurie. Experții au spus că blocajul costă aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră și că extragerea navei ar putea dura câteva săptămâni. Unele vapoare vor lua o rută alternativă în jurul Africii, adăugând 15.000 de mile și aproximativ încă două săptămâni timpului de tranport.

Hârtia igienică

Unul dintre cei mai mari producători de celuloză utilizată pentru fabricarea hârtiei igieniceă, Suzano SA, a declarat pentru Bloomberg că blocajul Canalului Suez ar întârzia probabil transporturile de celuloză din lemn și, ca urmare, disponibilitatea hârtiei igienice în magazine.

Walter Schalka, CEO-ul Suzano, care este responsabil pentru aproximativ o treime din celuloza utilizată la fabricarea hârtiei igienice la nivel global, a declarat pentru Bloomberg că întârzierile ar putea dura probabil cel puțin o lună.

Unii oameni s-au ocupat de stocarea hârtiei igienice și a bunurilor de uz casnic din cauza pandemiei de coronavirus. În curând s-ar putea confrunta cu o situație similară cu cea de acum un an, când disponibilitatea hârtiei igienice era la un nivel superior celui de acum.

Citește și: Costul astronomic al blocajului de pe Canalul Suez

Prețurile hârtiei igienice pot crește, de asemenea, deoarece întârzierile cresc prețul transportului maritim.
Blocajul canalului Suez blochează și containerele de transport maritim pline cu tipul de cafea folosit de Nescafe pentru cafeaua instant, relatează Bloomberg.

Cafea

Un deficit de cafea s-ar putea simți probabil mai puternic în Europa, dar ar putea reverbera la nivel mondial, deoarece calea navigabilă blochează transporturile cheie între Vietnam și Europa, scrie Bloomberg.

Blocajul ar putea afecta în curând disponibilitatea cafelei în magazine și cafenele, mai ales având în vedere că producătorii  de cafea au simțit în ultimele câteva luni lipsa de containere de transport maritim, se arată în raport.

"Poate prăjitorii de cafea să susțină întârzieri de două până la trei săptămâni? Probabil că nu", a declarat pentru Bloomberg Raphaelle Hemmerlin, șefa de logistică a comerciantului elvețian de cafea Sucafina SA. "Nu cred că au stocul tampon pe care îl au în mod normal."

Mobilierul și articole de bricolaj

Stilul de viață de acasă, impus de pandemie, a ajutat la creșterea industriei de bricolaj pentru locuințe și a mobilei.

Unele companii americane apreciază că întârzierile la livrările de mobilă ar putea între cinci și nouă luni de la data achiziției.

Întârzierea disponibilității a fost înrăutățită de aglomerația din porturi, în special în California de Sud, un punct important pentru containerele din Asia iar blocajul canalului Suez nu este de natură să ajute aceste întârzieri deja existente.

Dan Flickinger, CEO-ul Kasala, un lanț de mobilă din Seattle, a declarat pentru The Washington Post la începutul lunii martie preconiza că bunurile comandate în această lună vor ajunge în magazinul său abia în decembrie.

"O mare parte din mobilierul nostru este realizat manual și necesită o cantitate extraordinară de componente, astfel încât o piesă lipsă poate încurca într-adevăr producția", a mai spus Flickinger.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel