"Raliul lui Moş Crăciun", pe Wall Street. Ce aşteptări au investitorii, la final de an
Indicii principali de pe Wall...
Publicitate
De fapt, acest blocaj fără precedent poate afecta aproape orice produs pe care îl vedem în magazine, este de părere danezul Lars Jensen, expert independent în transportul.
Aproximativ 12% din comerțul mondial se deplasează prin Canalul Suez, calea navigabilă egipteană care leagă Europa și Asia. Ever Given, una dintre cele mai mari nave cargo, a blocat trecerea sutelor de nave de marfă.
Chiar și înainte de blocaj, afacerile se luptau cu lipsa de aprovizionare din cauza pandemiei de coronavirus. Nike, Costco, Toyota, Honda și Samsung au declarat recent că problemele legate de lanțul de aprovizionare afectează afacerile în acest trimestru și probabil că vor avea un impact în viitor.
Blocajul creat pe canalului Suez a adăugat noi întârzieri și penurie. Experții au spus că blocajul costă aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră și că extragerea navei ar putea dura câteva săptămâni. Unele vapoare vor lua o rută alternativă în jurul Africii, adăugând 15.000 de mile și aproximativ încă două săptămâni timpului de tranport.
Hârtia igienică
Unul dintre cei mai mari producători de celuloză utilizată pentru fabricarea hârtiei igieniceă, Suzano SA, a declarat pentru Bloomberg că blocajul Canalului Suez ar întârzia probabil transporturile de celuloză din lemn și, ca urmare, disponibilitatea hârtiei igienice în magazine.
Walter Schalka, CEO-ul Suzano, care este responsabil pentru aproximativ o treime din celuloza utilizată la fabricarea hârtiei igienice la nivel global, a declarat pentru Bloomberg că întârzierile ar putea dura probabil cel puțin o lună.
Unii oameni s-au ocupat de stocarea hârtiei igienice și a bunurilor de uz casnic din cauza pandemiei de coronavirus. În curând s-ar putea confrunta cu o situație similară cu cea de acum un an, când disponibilitatea hârtiei igienice era la un nivel superior celui de acum.
Citește și: Costul astronomic al blocajului de pe Canalul Suez
Prețurile hârtiei igienice pot crește, de asemenea, deoarece întârzierile cresc prețul transportului maritim.
Blocajul canalului Suez blochează și containerele de transport maritim pline cu tipul de cafea folosit de Nescafe pentru cafeaua instant, relatează Bloomberg.
Cafea
Un deficit de cafea s-ar putea simți probabil mai puternic în Europa, dar ar putea reverbera la nivel mondial, deoarece calea navigabilă blochează transporturile cheie între Vietnam și Europa, scrie Bloomberg.
Blocajul ar putea afecta în curând disponibilitatea cafelei în magazine și cafenele, mai ales având în vedere că producătorii de cafea au simțit în ultimele câteva luni lipsa de containere de transport maritim, se arată în raport.
"Poate prăjitorii de cafea să susțină întârzieri de două până la trei săptămâni? Probabil că nu", a declarat pentru Bloomberg Raphaelle Hemmerlin, șefa de logistică a comerciantului elvețian de cafea Sucafina SA. "Nu cred că au stocul tampon pe care îl au în mod normal."
Mobilierul și articole de bricolaj
Stilul de viață de acasă, impus de pandemie, a ajutat la creșterea industriei de bricolaj pentru locuințe și a mobilei.
Unele companii americane apreciază că întârzierile la livrările de mobilă ar putea între cinci și nouă luni de la data achiziției.
Întârzierea disponibilității a fost înrăutățită de aglomerația din porturi, în special în California de Sud, un punct important pentru containerele din Asia iar blocajul canalului Suez nu este de natură să ajute aceste întârzieri deja existente.
Dan Flickinger, CEO-ul Kasala, un lanț de mobilă din Seattle, a declarat pentru The Washington Post la începutul lunii martie preconiza că bunurile comandate în această lună vor ajunge în magazinul său abia în decembrie.
"O mare parte din mobilierul nostru este realizat manual și necesită o cantitate extraordinară de componente, astfel încât o piesă lipsă poate încurca într-adevăr producția", a mai spus Flickinger.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicii principali de pe Wall...
Reuters prezintă o analiză a...
Grupul Jinjiang, contractor...
Republica Moldova se bazează pe...
Un nou proiect controversat al...
Grupaj de ştiri.
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...