Adio arome! Danone, decizie DISPERATĂ pe fondul prețurilor uriașe.
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
La vremuri grele, decizii neplăcute
La vremuri grele, decizii neplăcute
Gigantul alimentar francez Danone reduce numărul de produse pe care le vinde retailerilor pentru a tăia din costuri, a anunțat un responsabil al companiei. 

Ce ar putea să însemne acest lucru? Că, pe viitor, iubitorii de iaurt ar putea descoperi că produsul lor îndrăgit nu mai are același gust sau că păhărelul, recipientul în care acesta era ambalat, de obicei, nu mai are dimensiunea normală. 

Supermarketurile și producătorii de alimente ambalate nu reușesc să facă față creșterii costurilor. Tot ce este folosit la împachetarea produselor devine tot mai scump, pe fondul penuriei prelungite de materii prime provocate, pe de o parte, de consecințele pandemiei de coronavirus, dar și de invazia Rusiei în Ucraina.

Inflația galopantă înseamnă, de asemenea, că oamenii strâng cureaua. Tesco a avertizat vineri că britanicii cumpără mai puțin, se orientează către produse mai ieftine, merg inclusiv pe reduceri, în încercarea de a face față crizei costului vieții. La începutul acestui an, unele magazine alimentare au fost nevoite să retragă produsele de pe rafturi pentru că nu-și mai permiteau să le vândă.

Acești factori îl determină pe unul dintre cei mai mari producători de alimente din lume să regândească modul în care își vinde cele mai bine vândute produse, de la iaurtul Activia la apa Evian. "Inflația este o dinamică, mai ales în Europa, cu care trebuie să începem să ne obișnuim", a declarat Ayla Ziz, director global de vânzări al Danone.

Compania reduce "unitățile de păstrare a stocurilor" (SKU), ceea ce înseamnă că unele supermarketuri vor avea mai puține variante de produse Danone în ceea ce privește aromele și dimensiunile, a adăugat ea. Faptul de a avea mai puține asemenea unități ar reduce costurile pentru fiecare tip de produs, a spus ea, adăugând că Danone își analizează "întregul portofoliu" cu fiecare client pentru a vedea la ce SKU-uri ar dori să renunțe.

Companiile de consum, precum Danone, produc mai multe versiuni ale aceluiași produs - de la borcane mari și mici ale aceluiași iaurt până la arome diferite și pachete economice. Danone nu retrage de pe piață o întreagă gamă de produse, dar simplificarea gamei sale înseamnă că unele dintre ele ar putea fi sacrificate, astfel încât să fie mai ieftin pentru comercianții cu amănuntul să le stocheze și să gestioneze un inventar mai mic și mai puțin complex.

De exemplu, supermarketurile ar trebui să cheltuiască mai puțini bani pentru depozitarea, verificarea și transportul produselor. Ea nu a precizat ce intervale ar putea fi vizate. "Nu este vorba despre o reducere generală a anumitor produse", a spus Ziz.

Maria Castroviejo, analist senior la Rabobank Research, a declarat că aceste măsuri au sens pentru companiile care încearcă să fie mai eficiente. Multe companii au făcut ceva similar la începutul pandemiei COVID-19. "Dacă trebuie să faci o mulțime de loturi mici de produse diferite, ai mai multe întreruperi, trebuie să găsești mai multe ingrediente", a spus ea.

Danone vrea să "rămână competitivă", motiv pentru care nu reduce promoțiile, ci, în schimb, vânzarea mai puține tipuri de produse o va ajuta, de asemenea, să economisească din costurile logistice. Ziz a spus că Danone investește, de asemenea, în software care o ajută să stabilească prețul produselor cu o mai mare precizie decât vor putea accepta consumatorii.

Aceste acțiuni au loc în contextul în care producătorii de alimente continuă discuțiile prelungite privind prețurile, care au început anul trecut cu supermarketurile și au fost deosebit de dificile în Europa, unde costurile de transport au atins niveluri record.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

Informaţia zilei de la Ministerul Muncii

Vestea zilei pentru seniori.

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel