Agricultorii francezi au găsit o mină de aur. Despre ce este vorba
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Francezii duc o bătălie cu bulgarii
Francezii duc o bătălie cu bulgarii
Pe câmpurile gri-bleu din sudul Franţei, un tractor echipat cu gheară de crab recoltează tufele de lavandă, o sursă de prosperitate regăsită pentru sute de agricultori francezi. "Acesta este cel mai bun moment de recoltare pentru cantitatea şi calitatea uleiului esenţial", explică Vincent Jamonet, şef de exploataţie la Drôme, sud-estul Franţei. 

Culturile familiei Jamonet se întind pe o suprafaţă de 100 de hectare de plante aromatice, dintre care 20 de hectare bio, cu obiectivul de a ajunge la 150 de hectare în total. Motivaţia fermierilor pentru a converti câmpurile de cereale în culturi de lavandă? Îmbunătăţire biodiversităţii dar şi "veniturile care sunt mai mai decât în culturile intensive de tip porumb, grâu sau orz".

După ce a avut de suferit timp de mai mulţi ani din cauza unei bacterii, lavanda franceză şi-a regăsit prosperitatea graţie exploziei aromoterapiei. Plantele parfumate sunt "singura cultură din Franţa care înregistrează o creştere a suprafeţelor cultivate" subliniază Laurent Quadrio, de la camera agricolă din Drôme.

Chiar dacă la nivelul agriculturii franceze cu milioanele sale de hectare nu reprezintă decât o mică parte, culturile de plante aromatice au crescut de la 38.000 de hectare în 2010 la 53.000 de hectare în 2016, adică o creştere de 40%, în timp ce alte culturi suferă de pe urma diminuării suprafeţelor cultivate. De asemenea, în zece ani, Franţa a trecut de la 1.000 până la aproximativ 1.400 de producători de lavandă şi în prezent numără 120 de distilerii.

Bulgaria, un pericol

Dacă uleiul esenţial de lavandă fină, un produs scump destinat industriei parfumurilor, aromoterapiei şi cosmeticii, se vinde la preţuri stabile cuprinse între 100 şi 150 de euro kilogramul, ulei esenţial de lavandină, destinat producţiei de săpunuri şi detergenţilor, se vindea anul trecut la un preţ cuprins între 28 şi 40 de euro kilogramul, în creştere cu 20% comparativ cu anul trecut şi cu 30% mai mult decât în urmă cu cinci ani, susţine Alain Aubanel.

Citește și Bulgarii, cei mai mari producători de ulei de trandafir și lavandă

Singura problemă este că Bulgaria, care a devansat Franţa şi în ultimii ani a devenit lider mondial al lavandei tradiţionale, anunţă o producţie istorică de ulei esenţial. "Totuşi, nu jucăm în aceeaşi ligă. Un vin din Ardeche (un departament în sud-estul Franţei, situat în regiunea Ron-Alpi n.r.) sau un vin renumit de Bordeaux nu este acelaşi lucru. Marile case franceze, Dior, Chanel, Guerlain, L'Occitane, L'Oréal, Yves Rocher cumpără lavandă franceză", subliniază Aubanel.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel