ANAF se reorganizează. Controale cu arma în mână și mai multe mașini

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Angajații ANAF, trimiși pe teren
Angajații ANAF, trimiși pe teren
Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere o nouă Ordonanță de Urgență prin care se vor reorganiza unele activități și funcții din cadrul ANAF cât și eficientizarea activității și și Implementarea sistemului național RO e-Sigiliu.

Într-un efort de a asigura colectarea eficientă a veniturilor statului, Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se află în centrul unui proiect de reformă semnificativ. Prin intermediul unui proiect de act normativ, guvernul își propune să aducă la îndeplinire politici macroeconomice și măsuri menite să asigure stabilitatea financiară și să îndeplinească țintele de deficit. Modificările propuse vizează atât creșterea veniturilor bugetare, cât și reducerea cheltuielilor, având la bază necesitatea unei administrații fiscale puternice.

Digitalizare și consolidare: un nou vicepreședinte pentru ANAF

În cadrul reformei propuse, se preconizează înființarea unui nou post de vicepreședinte la nivelul ANAF, având responsabilitatea directă de a coordona procesul de digitalizare. Această mișcare vine în contextul unei necesități crescânde de eficientizare a proceselor, cu accent pe obținerea de rezultate optime raportat la resursele alocate.

Reorganizare pentru maximizarea resurselor umane și materiale

Proiectul de act normativ subliniază importanța reorganizării ANAF pentru a permite o utilizare eficientă a resurselor umane și materiale. În acest sens, se propune desființarea unui post vacant existent pentru a face loc noului post de vicepreședinte cu rang de subsecretar de stat, responsabil cu digitalizarea.

Administrația Marilor Contribuabili în fuziune cu ANAF

Pentru a asigura o colectare eficientă a taxelor, proiectul propune fuziunea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili în cadrul ANAF. Această reorganizare vizează preluarea posturilor și personalului din Direcția menționată, cu scopul de a îmbunătăți coordonarea și eficiența administrației fiscale.

Îmbunătățirea luptei antifraudă prin revenirea la funcția de inspector antifraudă

În efortul de a consolida lupta împotriva evaziunii fiscale, proiectul propune revenirea la utilizarea funcției de inspector antifraudă. Aceasta va permite specializarea personalului implicat în prevenirea și combaterea actelor de evaziune și fraudă fiscală.

Protejarea secretului fiscal

Un alt aspect important al reformei vizează respectarea secretului fiscal și adaptarea legislației la evoluția tehnologică. Proiectul propune introducerea unor reglementări referitoare la răspunderea legală în cazul divulgării secretului fiscal și extinderea modalităților de colectare a consimțământului prin soluții digitale eficiente.

Sistemul național RO e-Sigiliu

Pe lângă reforma ANAF, proiectul aduce în atenție și implementarea sistemului național RO e-Sigiliu. Bazat pe dispozitive electronice și aplicații informatice, acest sistem urmărește deplasarea mărfurilor sub supraveghere, oferind informații în timp real privind poziția geografică și evenimentele relevante pentru siguranța transportului.

Achiziții centrate pe fficiență și coordonare unitară

Proiectul mai propune achiziții centralizate prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC) pentru a asigura dotarea adecvată a ANAF și a Agenției Vamale Române (AVR) cu mijloace de transport echipate pentru implementarea Sistemului național RO e-Sigiliu.

Noua Ordonanță de Urgență prevede modul în care vor lucra inspectorii DGAF

Astfel noua OUG prevede că: ”Personalul Agenției din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală care ocupă funcții publice specifice poartă, în timpul serviciului, uniformă, însemne distinctive, ecusoane și, după caz, armament și alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecție și comunicare, care se atribuie gratuit. În realizarea atribuțiilor de serviciu, persoanlul care ocupă funcții publice specifice poate îmbrăca ținuta civilă”.

Derogări și adaptări pentru eficiență fiscală

În final, proiectul de ordonanță de urgență propune derogări de la anumite reguli fiscale și bugetare în anul 2024, facilitând autorităților subordonate Ministerului Finanțelor achiziționarea autoturismelor și a mobilierului necesar în vederea îmbunătățirii capacității de prevenire și combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale.

Reforma propusă se axează pe eficiență, modernizare și adaptare la cerințele actuale ale societății românești, având scopul de a asigura o administrație fiscală robustă și o supraveghere eficientă a transportului de mărfuri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel