Anastasiu: Pentru ca turismul la Marea Neagră să devină prioritate naţională, trebuie să atragem acolo turiști străini
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Începe programul Litoralul pentru toți 2022
Începe programul Litoralul pentru toți 2022
Pentru ca turismul la Marea Neagră să devină prioritate naţională, sectorul turistic trebuie să atragă la Marea Neagră turişti, în special străini, timp de nouă luni pe an, a declarat preşedintele Alianţei pentru Turism (APT), Dragoş Anastasiu, în cadrul conferinţei "Turismul românesc - între impas şi oportunitate", potrivit unui comunicat remis luni de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), organizatorul dezbaterii de la Constanţa.

"Atât timp cât sezonul estival este de 2-3 luni, nu putem pretinde ca turismul la Marea Neagră să devină o prioritate naţională. Trebuie să facem în aşa fel încât să atragem turişti, români dar mai ales străini, seniori, cel puţin 9 luni pe an. Prelungirea turismului sezonier la nouă luni de activitate pe an ar putea ajuta turismul românesc să se dezvolte sustenabil şi organic", a afirmat Dragoş Anastasiu, citat în comunicatul CONAF.

Concluzia a fost însuşită unanim de toţi cei prezenţi la dezbaterea publică organizată la Constanţa, se precizează în comunicatul CONAF.

La rândul său, primarul Municipiului Constanţa, Vergil Chiţac, şi-a exprimat speranţa că ponderea turismului în PIB va creşte şi în România, ca în alte state membre UE, de la 5% la 10%.

"Sunt adeptul acţiunii şi îmi doresc ca centrul Constanţei să devină zonă turistică de interes naţional. La Constanţa suntem în curs de definitivare a statutului legii de înfiinţare a OMD-urilor (Organizaţiile de Management al Destinaţiilor, n.r.), 99% este gata. Pentru că nu putem promova decât prin OMD atât Mamaia, cât şi Constanţa ca destinaţie turistică. Acesta este un loc care trebuie să devină destinaţia turistică cea mai importantă. Aici avem cea mai veche istorie din ţara noastră. Deci, din această perspectivă, OMD-ul trebuie să funcţioneze", a menţionat Vergil Chiţac.

Trafic online cu certificate COVID false. Prețul cerut pleca de la 150 de euro

În ceea ce priveşte extinderea plajelor de la Mamaia, primarul Constanţei a apreciat că absenţa unui număr mare de turişti, în special în partea de nord a staţiunii Mamaia, este rezultatul unei "promovări mediatice nemeritate", se precizează în comunicatul CONAF.

Extinderea plajelor este un "proiect pentru 50 de ani, în care s-au investit milioane de euro, aşa trebuie privit. 70 de hectare de plaje se adaugă teritoriului naţional. Restul sunt inconveniente de început. Lucrurile se vor aşeza", a subliniat primarul Constanţei.

La rândul său, preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin, Cristina Chiriac, a propus acordarea de bonificaţii de către autorităţi pentru operatorii turistici care lucrează în extra sezon.

"Cred că trebuie lucrat în acest sens, împreună cu autorităţile centrale şi locale, astfel încât să se creeze cadrul legal propice, fie şi o bonificaţie pentru cei care nu îşi întrerup activitatea după clasica vacanţă de vară. Trăim un nou început după pandemie, care ne plasează la egalitate cu celelalte state vecine. Trebuie să fim capabili să putem acţiona şi să valorificăm fereastra de oportunitate care a apărut", a afirmat preşedintele CONAF.

Cristina Chiriac a mai declarat că iniţiativa CONAF "Turismul Românesc: Între impas şi oportunitate" nu este doar un proiect, ci un instrument de relansare a turismului românesc şi de includere al acestuia în strategia de dezvoltare durabilă, ca axă de dezvoltare cu potenţial imens la nivel naţional.

Însă pentru a reuşi acest lucru sunt necesare investiţii publice şi private în infrastructură, digitalizarea şi modernizarea sectorului, trebuie avute în vedere măsuri fiscale de stimulare şi, nu în ultimul rând, corelarea pieţei forţei de muncă cu nevoile reale din sector, a încheiat preşedintele CONAF.

Preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Durabilă (ADD) a judeţului Constanţa, Ana Maria Vătămanu, a subliniat că digitalizarea este una dintre priorităţile mandatului său.

"Reţinem necesitatea unei abordări digitale a conceptului de Centru de Informare Turistică. Acestă platformă online va constitui un element esenţial de promovare a turismului constănţean atât la nivel naţional cât şi internaţional prin furnizarea informaţiilor esenţiale celor interesaţi: cazare, logistică (locuri de parcare, alimentare cu combustibil/energie electrică, spălătorii auto, etc), locuri de agrement pentru copii, locaţii şi facilităţi turistice, etc", a declarat preşedintele ADD Constanţa.

Seria evenimentelor "Turismul Românesc: Între impas şi oportunitate" va continua pe 2 septembrie la Braşov, pe 15 octombrie la Suceava, şi pe 4 noiembrie la Cluj şi Bucureşti.

Demersul vine în sprijinul operatorilor din turism şi servicii conexe, în vederea identificării de soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă şi cu scopul poziţionării turismului românesc pe axa de dezvoltare sustenabilă. Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin a iniţiat acest proiect naţional în contextul în care turismul, lovit crunt de criza coronavirus, caută soluţii pentru revenirea la normalitate. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel