ANCOM și AEP cer socoteală TikTok pentru neregulile din campania electorală

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
TikTok
TikTok
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a transmis notificări către TikTok semnalând diverse nereguli legate de conţinutul ilegal distribuit şi a solicitat acesteia luarea măsurilor necesare pentru desfăşurarea în condiţii legale a campaniei electorale din România, însă reprezentanţii platformei nu au acţionat cu celeritate la solicitarea autorităţii române, a transmis, marţi, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), la solicitarea AGERPRES.

TikTok, în vizorul autorităților române pentru nereguli în campania electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) au notificat platforma TikTok cu privire la diseminarea de conținut ilegal în timpul campaniei electorale din România. Deși notificările au fost transmise încă din luna august, reprezentanții TikTok nu au reacționat cu promptitudine, ceea ce a determinat ANCOM să aducă situația în atenția Comisiei Europene.

„Este important ca toate platformele mari să respecte obligațiile legale în timpul campaniilor electorale. TikTok a fost informat despre nereguli și riscuri, însă răspunsul lor a fost insuficient până acum.”, a declarat un reprezentant ANCOM.

Derapaje pe rețele sociale: ferme de troli și conturi false

În ultimele zile, au apărut informații privind utilizarea „fermelor de troli” și a conturilor false de către unii candidați la președinție pentru a se promova pe platformele sociale. ANCOM a subliniat că, deși nu poate impune măsuri asupra platformelor mari, colaborează îndeaproape cu AEP și Comisia Europeană pentru a monitoriza și reglementa situația.

„Rolul nostru este de a coordona și de a asigura că ordinele emise de AEP sunt puse în aplicare corect. Nu avem competența să luăm măsuri directe împotriva marilor platforme, aceasta fiind responsabilitatea Comisiei Europene.”, a precizat ANCOM.

Viitorul reglementării digitale în România

Conform Regulamentului privind Serviciile Digitale (DSA), platformele precum TikTok, Facebook sau YouTube sunt obligate să evalueze riscurile sistemice și să raporteze măsurile luate pentru prevenirea diseminării conținutului ilegal. Cu toate acestea, punerea în aplicare a acestor obligații rămâne o provocare.

„În cazul în care Comisia Europeană decide să ia măsuri mai stricte, ANCOM va colabora pentru a implementa deciziile. Este crucial ca procesul electoral să fie protejat de orice influențe externe sau conținut dăunător.”, a concluzionat ANCOM.

Campania electorală continuă să ridice întrebări legate de influența platformelor digitale asupra procesului democratic, iar autoritățile naționale și europene sunt sub presiune să răspundă eficient la aceste provocări.

4o

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilustrație: Oana Pavelescu
Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath
Camioane de marfă
Rovinieta
Tanczos Barna
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
BNR: Indice ROBOR
Petrișor Peiu

Viktor Orban lansează programul "Prima casă" în Ungaria

Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.

ANAF

pixel