Șantiere navale Tulcea - Brăila. Investiții colosale

Autor: Diana Badea
Data publicării:
Șantiere navale
Șantiere navale
Investiţiile realizate de grupul Fincantieri în ultimii ani în şantierele navale din judeţele Tulcea şi Brăila sunt estimate la 150 de milioane de euro de către preşedintele Consiliului de Administraţie al celor două şantiere, Mauro Leboffe, care susţine că aici poate fi construit şi un submarin, dacă există cerere.

Investiţiile realizate pe cele două platforme au vizat atât extinderea capacităţii de producţie şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru pentru angajaţi, cât şi îndeplinirea cerinţelor privind protecţia mediului.

"Vrem ca aceste şantiere să fie unele dintre cele mai competitive din Europa. În România, nu avem două şantiere, ci un sistem integrat, flexibil", a menţionat în timpul unei întâlniri cu presa preşedinte Leboffe.

Submarin pentru Forțele Navale Române

Întrebat cu privire la posibilitatea de a construi un submarin pentru Forţele Navale Române, el a menţionat că transferul de tehnologie este posibil în funcţie de cerere.

"Putem transfera uşor competenţele şi tehnologia, unde este necesar, dacă este necesar", a afirmat preşedintele Consiliului de Administraţie al celor două şantiere din România.

Investiții în tehnologizare

Investiţiile în tehonologizare au început, potrivit directorului şantierului tulcean, Laurenţiu Ruşinoiu, în urmă cu zece ani, atunci când au fost achiziţionaţi primii roboţi. "Am investit în roboţi pentru a creşte eficienţa şi capacitatea de producţie, nu pentru a disponibiliza forţă de muncă", a menţionat Ruşinoiu.

Una dintre secţiile modernizate în ultimii ani este cea de prefabricare, locul în care se face primul pas pentru construirea unei nave. "Aici, se debitează materialul necesar navei şi se confecţionează pentru asamblare. Linia a fost robotizată pentru creşterea gradului de eficienţă în anul 2017", a declarat şeful Secţiei Prefabricare din şantierul tulcean, Mihai Dima.

Lângă liniile de prefabricare moderne funcţionează şi una în care nu s-a investit până în prezent, iar productivitatea acesteia este de două ori mai mică, potrivit lui Dima.

Investiție în Secția de tubulatură

În Secţia de tubulatură s-a investit în ultimii ani circa 8 milioane de euro, importanţa acesteia pentru şantier fiind dată de una din cerinţele principale ale proprietarilor navelor, aceea de a avea o suprafaţă cât mai mică ocupată de ţevi. "Capacitatea actuală a acestei fabrici este de 300 de ţevi pe zi, iar obiectivul nostru este să ajungem la 400", a menţionat preşedintele Leboffe.

Alte investiţii realizate pe platforma tulceană vizează achiziţionarea unor noi macarale, dragarea bazinului în care se lansează navele şi amenajarea acestuia, precum şi creşterea de patru ori a capacităţii sincroliftului.

Şantierele Vard din Tulcea şi Brăila construiesc nave de croazieră, dar remorchere şi nave offshore şi asigură servicii pentru acestea.

Dacă până în anii trecuţi numărul vaselor lansate la apă pe platforma tulceană ajungea la 14, anul acesta, potrivit directorului Ruşinoiu, au fost lansate mai multe corpuri de nave cu o greutate totală de peste 40.000 de tone de metal.

Grupul Vard

Grupul Vard este considerat unul dintre cei mai importanţi actori din domeniul designului şi construcţiei de nave, acesta deţinând cinci unităţi în Norvegia, două în România, una în Brazilia şi una în Vietnam.

Fincantieri Oil & Gas, parte a grupului italian Fincantieri, deţine pachetul majoritar de acţiuni al Vard. Grupul italian se recomandă drept cel mai mare grup de şantiere navale din lume, deţinând 20 de unităţi pe patru continente şi 19.500 de angajaţi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Document / Foto: Freepik

Extras de carte funciară gratis. ANCPI face precizări

Proprietarii de imobile nu vor mai plăti taxa pentru...

Banca Naţională a României
OECD
Sam Altman / FOTO: Wikipedia
Foto: Pexels.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Știrile dimineții
Familie în vacanță / Foto: Freepik

Rețeaua Regina Maria a fost vândută

Tranzacţia momentului în România.

Bursa de Valori București
Prelungitor

Schema de plafonare: Cine plătește cu adevărat nota de plată

Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației...

La ghișeu

Această taxă dispare începând de săptămâna viitoare

O măsură ce se va aplica în conformitate cu unordin al...

Cipuri mici, dar indispensabile
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Dolari / FOTO: Unsplash

Perspectivele dolarului american devin tot mai întunecate

Este concluzia unui sondaj Reuters realizat în rândul...

Ucraina / FOTO: Freepik

Bani pentru Ucraina: Peste 3 miliarde de euro de la UE

Anunțul a fost făcut marți de guvernul de la Kiev, citat...

Grafice / FOTO: Freepik
Câmp petrolier / FOTO: Freepik

Decizia care ar putea da peste cap piața petrolului

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații...

Spital Regina Maria
Banca Națională a României
Lingouri de aur
Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Bursă / sursa foto: Freepik.com

Simona Bucura-Oprescu, anunț despre pensii, la DC NEWS

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...


pixel