Renault, unul dintre cei mai vechi producători auto din lume, a produs anul trecut 2,7 milioane de mașini, cu 4,5% mai puțin decât în 2020.
Lipsa de cipuri de anul trecut a obligat compania să-și reducă programul de producție cu 500.000 de mașini, iar anul acesta reducerea va ajunge la circa 300.000 de mașini, scrie Bloomberg.
În același timp, publicația remarcă faptul că grupul francez se va concentra pe modelele care aduc cei mai mulți bani, marja de profit a Renault fiind așteptată să crească de la 3,6% la 4%.
Potrivit Bloomberg, în 2019 această cifră a ajuns la 4,8%, față de 6,3% cu un an mai devreme, dar începutul pandemiei în 2020 a provocat o scădere bruscă a cererii de mașini, ceea ce a dus la o pierdere record pentru Renault în 8 miliarde de euro.
Anul trecut, compania a atins pragul de rentabilitate, incheind perioada de raportare cu un profit net de 888 milioane euro, cu mult peste asteptarile analistilor (110 milioane euro).
Dacă în 2020 cea mai mare parte a pierderilor grupului a fost generată de Nissan Motor, anul trecut acesta a fost responsabil pentru circa 380 de milioane de euro profit net – puțin mai puțin de jumătate din total.
Până la jumătatea deceniului, Renault se așteaptă să obțină o marjă de profit operațional de 5%, subliniind perspectiva promovării crossover-urilor. Restructurarea va reuni active din afara Franței legate de dezvoltarea și producția de motoare cu ardere internă, precum și de mașini și transmisii hibride.
Până la sfârșitul deceniului, ponderea mașinilor electrice în gama Renault de pe piața europeană va crește la 100%, cel mai important pariu al francezilor fiind crossover-ul electric Megane E-Tech.
"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo
Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea
În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...
Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante
Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.
Piața imobiliară din România...
Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...
Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...
Primăriile pot lua împrumuturi...
Analiza publicată de DCBusiness...
Guvernul clarifică acordarea...
Acțiunile Oracle au scăzut cu...
O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...
Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...
Sistemul energetic românesc...
Leul a avut o evoluție relativ...
Electrificarea liniei ferate...
Dumitru Chisăliță: „Sancțiunile...
Generația Z cumpără cel mai...
Bruxelles pregătește o...
Emailul Netflix care anunță...
Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...
Guvernul aprobă finanțarea a...
Avocatul Gabriel Biriş, expert...