Anunțul Renault care AFECTEAZĂ sute de mii de clienți. Francezii păstrează ce e mai profitabil

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: flickr
Foto: flickr
Anul acesta, Renault va produce cu 300.000 de mașini mai puțin din cauza lipsei de cipuri.

Renault, unul dintre cei mai vechi producători auto din lume, a produs anul trecut 2,7 milioane de mașini, cu 4,5% mai puțin decât în ​​2020.

Lipsa de cipuri de anul trecut a obligat compania să-și reducă programul de producție cu 500.000 de mașini, iar anul acesta reducerea va ajunge la circa 300.000 de mașini, scrie Bloomberg.

 

Francezii se concentrează pe modelele mai profitabile

 

În același timp, publicația remarcă faptul că grupul francez se va concentra pe modelele care aduc cei mai mulți bani, marja de profit a Renault fiind așteptată să crească de la 3,6% la 4%.

Potrivit Bloomberg, în 2019 această cifră a ajuns la 4,8%, față de 6,3% cu un an mai devreme, dar începutul pandemiei în 2020 a provocat o scădere bruscă a cererii de mașini, ceea ce a dus la o pierdere record pentru Renault în 8 miliarde de euro.

Anul trecut, compania a atins pragul de rentabilitate, incheind perioada de raportare cu un profit net de 888 milioane euro, cu mult peste asteptarile analistilor (110 milioane euro).

Dacă în 2020 cea mai mare parte a pierderilor grupului a fost generată de Nissan Motor, anul trecut acesta a fost responsabil pentru circa 380 de milioane de euro profit net – puțin mai puțin de jumătate din total.

Până la jumătatea deceniului, Renault se așteaptă să obțină o marjă de profit operațional de 5%, subliniind perspectiva promovării crossover-urilor. Restructurarea va reuni active din afara Franței legate de dezvoltarea și producția de motoare cu ardere internă, precum și de mașini și transmisii hibride.

Până la sfârșitul deceniului, ponderea mașinilor electrice în gama Renault de pe piața europeană va crește la 100%, cel mai important pariu al francezilor fiind crossover-ul electric Megane E-Tech.

 

Afacerile Renault din China

 

"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo

Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik

pixel