Anunțul Renault care AFECTEAZĂ sute de mii de clienți. Francezii păstrează ce e mai profitabil

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: flickr
Foto: flickr
Anul acesta, Renault va produce cu 300.000 de mașini mai puțin din cauza lipsei de cipuri.

Renault, unul dintre cei mai vechi producători auto din lume, a produs anul trecut 2,7 milioane de mașini, cu 4,5% mai puțin decât în ​​2020.

Lipsa de cipuri de anul trecut a obligat compania să-și reducă programul de producție cu 500.000 de mașini, iar anul acesta reducerea va ajunge la circa 300.000 de mașini, scrie Bloomberg.

 

Francezii se concentrează pe modelele mai profitabile

 

În același timp, publicația remarcă faptul că grupul francez se va concentra pe modelele care aduc cei mai mulți bani, marja de profit a Renault fiind așteptată să crească de la 3,6% la 4%.

Potrivit Bloomberg, în 2019 această cifră a ajuns la 4,8%, față de 6,3% cu un an mai devreme, dar începutul pandemiei în 2020 a provocat o scădere bruscă a cererii de mașini, ceea ce a dus la o pierdere record pentru Renault în 8 miliarde de euro.

Anul trecut, compania a atins pragul de rentabilitate, incheind perioada de raportare cu un profit net de 888 milioane euro, cu mult peste asteptarile analistilor (110 milioane euro).

Dacă în 2020 cea mai mare parte a pierderilor grupului a fost generată de Nissan Motor, anul trecut acesta a fost responsabil pentru circa 380 de milioane de euro profit net – puțin mai puțin de jumătate din total.

Până la jumătatea deceniului, Renault se așteaptă să obțină o marjă de profit operațional de 5%, subliniind perspectiva promovării crossover-urilor. Restructurarea va reuni active din afara Franței legate de dezvoltarea și producția de motoare cu ardere internă, precum și de mașini și transmisii hibride.

Până la sfârșitul deceniului, ponderea mașinilor electrice în gama Renault de pe piața europeană va crește la 100%, cel mai important pariu al francezilor fiind crossover-ul electric Megane E-Tech.

 

Afacerile Renault din China

 

"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo

Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel