Anunțul Renault care AFECTEAZĂ sute de mii de clienți. Francezii păstrează ce e mai profitabil

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: flickr
Foto: flickr
Anul acesta, Renault va produce cu 300.000 de mașini mai puțin din cauza lipsei de cipuri.

Renault, unul dintre cei mai vechi producători auto din lume, a produs anul trecut 2,7 milioane de mașini, cu 4,5% mai puțin decât în ​​2020.

Lipsa de cipuri de anul trecut a obligat compania să-și reducă programul de producție cu 500.000 de mașini, iar anul acesta reducerea va ajunge la circa 300.000 de mașini, scrie Bloomberg.

 

Francezii se concentrează pe modelele mai profitabile

 

În același timp, publicația remarcă faptul că grupul francez se va concentra pe modelele care aduc cei mai mulți bani, marja de profit a Renault fiind așteptată să crească de la 3,6% la 4%.

Potrivit Bloomberg, în 2019 această cifră a ajuns la 4,8%, față de 6,3% cu un an mai devreme, dar începutul pandemiei în 2020 a provocat o scădere bruscă a cererii de mașini, ceea ce a dus la o pierdere record pentru Renault în 8 miliarde de euro.

Anul trecut, compania a atins pragul de rentabilitate, incheind perioada de raportare cu un profit net de 888 milioane euro, cu mult peste asteptarile analistilor (110 milioane euro).

Dacă în 2020 cea mai mare parte a pierderilor grupului a fost generată de Nissan Motor, anul trecut acesta a fost responsabil pentru circa 380 de milioane de euro profit net – puțin mai puțin de jumătate din total.

Până la jumătatea deceniului, Renault se așteaptă să obțină o marjă de profit operațional de 5%, subliniind perspectiva promovării crossover-urilor. Restructurarea va reuni active din afara Franței legate de dezvoltarea și producția de motoare cu ardere internă, precum și de mașini și transmisii hibride.

Până la sfârșitul deceniului, ponderea mașinilor electrice în gama Renault de pe piața europeană va crește la 100%, cel mai important pariu al francezilor fiind crossover-ul electric Megane E-Tech.

 

Afacerile Renault din China

 

"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo

Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...


pixel