Câţi bani cheltuie în România turiştii străini sosiţi în interes de afaceri
Turiştii nerezidenţi sosiţi în...
Textul precizează că ”datele cu caracter personal” trebuie interpretate drept ”orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (”persoana vizată”)”, în timp ce operatorul de date este ”persoana care stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal”.
În ceea ce privește responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal, acesta este, conform aceluiași proiect de lege, ”persoana fizica sau juridica, institutia/autoritatea publica, agenda sau un alt organism (operator) care indeplinește sarcinile prevazute in Legea nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie -2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulatie a
acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cap v, art. 10, in baza unui contract de munca, respectiv contract comercial”.
Potrivit proiectului, poate deveni responsabil cu protecția datelor îndeplineşte următoarele condiţii:
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are studii superioare, cu diplomă de licență;
- a efectuat o vechime în muncă de cel puțin un an;
- a efectuat un curs de specializare / perfecționare, absolvit cu certificat care să ateste competențele necesare exercitării meseriei;
- este aptă, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activități;
- nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni de natură să aducă atingere prestigiului profesiei.
Citește și Scădere cu 12% a producției industriale în România
Proiectul mai prevede şi care sunt atribuțiile unui astfel de specialist printre care:
1. Informarea organizației şi persoanelor vizate cu privire la drepturile şi obligaţiile lor în baza legislaţiei privind protectia datelor cu caracter personal;
2. Monitorizarea modalităţii în care organizaţia respectă legislaţia privind acest domeniu;
3. Emiterea de recomandări şi oferirea asistenţei de specialitate organizatiei cu privire la interpretarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei privind protecţia datelor personale;
4. Gestionarea relației cu Autoritatea de protecție a datelor;
5, Analiza şi evaluarea riscurilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, etc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Turiştii nerezidenţi sosiţi în...
Modificări la Codul fiscal...
România face un pas important...
Scădere a producţiei de cărbune...
Crizele geopolitice nu mai sunt...
Activitatea Complexului Energetic Oltenia (CEO) a fost...
Zeci de proprietari de...
Traversarea cu bacul a fost...
Relația dintre Jeffrey Epstein...
Nigerul respinge acuzaţiile de...
Ce transformă o locuință într-o...
Drumul până la permisul auto se...
Sute de consumatori din...
Ziua de luni, 29 decembrie,...
România se împrumută tot mai...
Numărul firmelor radiate a crescut în primele 11 luni...
Magistrații conduc detașat...
Ideea de a câștiga mai mult fără să muncești mai mult...
Orașul din Grecia care plătește...
Kim Jong Un a ordonat...
Pe măsură ce ne apropiem de...