Asigurătorii trebuie să plătească despăgubiri de 3 miliarde $ pentru podul de la Baltimore
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Asigurătorii se confruntă cu cereri de despăgubiri de până la 3 miliarde de dolari în urma prăbușirii podului Francis Scott Key Bridge din Baltimore, iar firmele de pe piața Lloyd's din Londra sunt cele mai expuse, potrivit analiștilor de la Barclays, citați de Bloomberg.

Cererile de despăgubire ale asigurărilor numai pentru daunele provocate podului ar putea ajunge la 1,2 miliarde de dolari, a precizat banca într-o notă, prezicând alte potențiale răspunderi de 350 milioane până la 700 milioane de dolari pentru decese ilicite și sume încă nedeterminate pentru întreruperi de activitate în timp ce accesul la portul orașului este blocat.

"Deși incidentul trebuie încă investigat, credem că are potențialul de a deveni o cerere de despăgubire semnificativă pentru asigurări, în special pe piața maritimă", au scris Ivan Bokhmat și colegii săi.

Podul s-a prăbușit marți după ce a fost lovit de o navă de containere, Dali, sub pavilion Singapore, trimițând vehicule în apă și amenințând cu haosul într-unul dintre cele mai importante porturi de pe coasta de est a SUA.

Riscul de asigurare va fi răspândit între firme datorită faptului că este sindicalizat, au declarat analiștii Barclays, menționând că polița a fost condusă de AXA XL. Alți reasigurători maritimi importanți includ Hannover Re, Swiss Re AG, Munich Re și RenaissanceRe. Implicarea semnificativă a Lloyd's of London poate face ca reasigurătorii mai mici de pe piața londoneză să fie comparativ mai expuși, au adăugat aceștia.

Podul din Baltimore

Podul Francis Scott Key era una dintre cele trei căi de traversare a portului Baltimore și tranzita 31.000 de mașini pe zi sau 11,3 milioane de vehicule pe an.

Structura de oțel are patru benzi de circulație și se află la 185 de picioare (56 de metri) deasupra râului.

A fost inaugurat în 1977 și traversează râul Patapsco, unde autorul imnului național al SUA, Francis Scott Key, a scris "Star Spangled Banner" în 1814, după ce a asistat la înfrângerea britanică în bătălia de la Baltimore și la bombardarea de către britanici a Fortului McHenry.

Podul Francis Scott Key din Baltimore s-a prăbușit marți, după ce un portcontainer s-a izbit de un pilon, iar cele șase persoane dispărute sunt prezumate moarte după ce au căzut în apa înghețată de dedesubt. Autoritățile au împiedicat oamenii să folosească podul după ce nava a trimis un apel de ajutor, salvând vieți.

Reconstrucția podului ar putea costa 600 de milioane de dolari și ar putea trece ceva timp până când portul Baltimore va putea fi redeschis, potrivit estimărilor inițiale.

2. -imagine fara descriere- (francis-scott-key-1_85408100.jpg)

Când s-a prăbușit podul

La scurt timp după ora 1 a.m. ET (0500 GMT), o navă de containere numită Dali naviga pe râul Patapsco, în drum spre Sri Lanka. La ora 1:24 a.m., a suferit o pană totală de curent și toate luminile s-au stins.

Trei minute mai târziu, la ora 01:27, nava de containere a lovit un pilon al podului, prăbușind aproape întreaga structură în apă.

Podul era conform normelor și nu existau probleme structurale cunoscute, a declarat Wes Moore, guvernatorul statului Maryland.

Dezastrul de marți ar putea fi cea mai gravă prăbușire de pod din SUA din 2007, când o eroare de proiectare a făcut ca podul I-35W din Minneapolis să plonjeze în râul Mississippi, provocând moartea a 13 persoane.

Bilanțul victimelor

Șase persoane sunt date dispărute, iar salvatorii și-au pierdut speranța de a găsi supraviețuitori. Printre cei șase presupuși morți se numără muncitori din Mexic, Guatemala și El Salvador, potrivit Consulatului mexican din Washington.

Eforturile au trecut la căutarea cadavrelor în apele adânci de 15 metri din jurul ruinelor contorsionate.

În momentul prăbușirii, o echipă de constructori repara gropile de pe pod, iar opt persoane au căzut de la 56 de metri (185 de picioare) în râu, unde temperatura apei era de 8 grade Celsius (47 F). Doi muncitori au fost salvați, unul nevătămat și unul rănit.

Potrivit cercetărilor efectuate pentru Administrația Federală a Aviației, aceasta este limita superioară la care un om ar putea supraviețui căzând în apă.

Autoritățile au salvat vieți prin oprirea vehiculelor de a folosi podul după ce nava a trimis un apel de ajutor, a declarat guvernatorul statului Maryland.

De asemenea, nava și-a aruncat ancorele pentru a încetini nava, dând timp autorităților de transport să elibereze podul.

3. -imagine fara descriere- (francis-scott-key_12955300.jpg)

De ce s-a prăbuțit podul

Podul metalic în stil truss are o punte suspendată, un design care a contribuit la prăbușirea sa, spun inginerii. Se pare că nava a lovit un pilon principal din beton, care se sprijină pe solul subacvatic și face parte din fundație.

Cine va plăti pagubele și cât va costa noul pod

Președintele Joe Biden a promis că va vizita Baltimore în curând și a declarat că dorește ca guvernul federal să plătească pentru reconstruirea podului.

Departamentul de Transporturi poate acorda fonduri de ajutor de urgență "quick release", care sunt de obicei de câteva milioane de dolari. Pentru a înlocui podul, Congresul ar trebui să aprobe finanțarea. După prăbușirea podului din 2007 din Minnesota, Congresul a alocat 250 de milioane de dolari.

Estimările inițiale estimează costul reconstruirii podului la 600 de milioane de dolari, potrivit companiei de analiză economică IMPLAN.

Asigurătorii s-ar putea confrunta cu cereri de despăgubire de miliarde de dolari din partea companiilor din cauza pierderilor de activitate și a întreruperilor.

Cât timp va dura recostrucția

Reconstrucția ar putea fi un proces de lungă durată și va depinde de posibilitatea de a salva ceva din structura rămasă. Construcția podului original a durat cinci ani, în perioada 1972-1977.

Închiderea portului pentru doar o lună ar costa Maryland 28 de milioane de dolari în afaceri pierdute, potrivit IMPLAN.

Istoria navei care a lovit podul

Nava Dali pleca din Baltimore în drum spre Colombo, Sri Lanka.

Niciunul dintre cei 22 de membri ai echipajului nu a fost rănit, a declarat administratorul navei, Synergy Marine Group.

Proprietarul înregistrat al navei sub pavilion Singapore este Grace Ocean Pte Ltd, arată datele LSEG. Nava măsoară 948 de picioare (289 de metri) - la fel de lungă ca trei terenuri de fotbal puse cap la cap. A fost stivuită la înălțime cu containere, dar era capabilă să transporte de două ori mai multă marfă. Anchetatorii de siguranță au recuperat cutia neagră a navei, care le poate spune poziția navei, viteza, direcția, radarul, sunetul de pe punte și comunicațiile radio, precum și alarmele.

4. -imagine fara descriere- (francis-scott-key-2_74264700.jpg)

Aceeași navă a fost implicată într-un incident în portul Anvers, Belgia, în 2016, când a lovit un chei în timp ce încerca să iasă din terminalul de containere din Marea Nordului.

O inspecție ulterioară, efectuată în iunie 2023 în San Antonio, Chile, a constatat că nava avea deficiențe la "propulsoare și mașini auxiliare", potrivit datelor de pe site-ul public Equasis, care oferă informații despre nave.

Impactul asupra portului Baltimore

Traficul a fost suspendat în portul care se clasează pe locul 17-lea ca mărime din SUA.

Fluxul de containere către Baltimore poate fi probabil redistribuit către porturi mai mari. Cu toate acestea, ar putea exista perturbări majore în transportul de mașini, cărbune și zahăr.

Este cel mai aglomerat port din SUA pentru transportul de mașini, manipulând cel puțin 750.000 de vehicule în 2023, potrivit datelor Administrației Portuare din Maryland.

În 2023, portul a fost al doilea cel mai aglomerat pentru exporturile de cărbune.

De asemenea, este cel mai mare port din SUA în funcție de volum pentru manipularea mașinilor agricole și de construcții, precum și a produselor agricole, cum ar fi zahărul și sarea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel