Austrian Airlines. Pachet de salvare în valoare de 600 de milioane de euro
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Lufthansa şi Guvernul de la Viena au ajuns la un acord privind un pachet de salvare de 600 de milioane de euro pentru Austrian Airlines (AUA)
Lufthansa şi Guvernul de la Viena au ajuns la un acord privind un pachet de salvare de 600 de milioane de euro pentru Austrian Airlines (AUA)
Lufthansa şi Guvernul de la Viena au ajuns la un acord privind un pachet de salvare de 600 de milioane de euro pentru Austrian Airlines (AUA), a anunţat luni cancelarul austriac Sebastian Kurz, transmite DPA.

Austrian Airlines, subsidiara Lufthansa, va primi împrumuturi garantate de stat de 300 de milioane de euro şi o injecţie de capital de 150 de milioane de euro de la statul austriac. Restul de 150 de milioane de euro vor fi furnizaţi de Lufthansa.

În schimbul ajutorului de stat, Lufthansa a promis că va păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi.

"Austrian Airlines este operatorul aerian naţional din Austria şi joacă un rol cheie pentru Viena", a declarat Sebastian Kurz, referindu-se la necesităţile de transport pentru exporturile ţării, pentru sectorul turismului şi pentru Capitală, care este sediul unor organizaţii şi corporaţii importante.

Grecia în alertă! Noul coronavirus a răbufnit din nou

O altă subsidiară a Lufthansa - Swiss Airlines - a primit ajutor de stat în luna mai, când Parlamentul de la Berna a aprobat împrumuturi garantate de stat de 1,5 miliarde de franci elveţieni (1,6 miliarde de dolari) pentru Swiss şi compania soră Edelweiss.

Şi subsidiara Lufthansa din Belgia - Brussels Airlines - a cerut un ajutor de stat de 290 de milioane de euro, dar încă nu s-a luat nicio decizie.

Luna aceasta, Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a o ajuta să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Este cea mai mare operaţiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.

"Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor", a afirmat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.

Austrian Airlines, cu operaţiuni şi în România, operează o flotă de 83 de aparate şi are 7.000 de angajaţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...


pixel