Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Producătorul de automobile de lux Mercedes-Benz AG s-a adăugat miercuri avertismentelor Michelin și BASF cu privire la perspectivele pentru Europa și SUA, reducându-și perspectivele de vânzări pentru aceste regiuni, în condițiile în care consumatorii se confruntă cu o inflație ridicată și rate ale dobânzii în creștere.
"Investitorii sunt îngrijorați de mult timp de efectele inflației, dar acum acest lucru începe să se vadă cu adevărat în cifre", a declarat Matteo Brancolini, manager de fonduri la BPER Banca din Milano. "Aceasta înseamnă probleme pentru multe companii din Europa, precum și pentru consumatori. Vor urma mai multe avertismente privind profiturile".
Fără a se întrevedea un sfârșit al războiului Rusiei din Ucraina, companiile se îndreaptă spre o iarnă dificilă în care posibilele raționalizări ale gazului, precum și prețurile prohibitive amenință să reducă producția. Și, deși multe firme au reușit să transfere cu succes costurile mai mari către consumatori, acestea se lovesc acum de limite pe măsură ce perspectivele economice globale înrăutățite și inflația în creștere reduc cererea.
"Creșterile de prețuri necesare au loc cu întârziere", a declarat Martin Moeller, codirector al departamentului de gestionare a portofoliului elvețian și global la Union Bancaire Privee. "Deci, marjele sunt sub presiune".
Prețurile angro la gaze și electricitate au scăzut de la recordurile din vară, după ce Europa s-a grăbit să umple rezervele și vremea mai caldă decât de obicei a ajutat la menținerea cererii la un nivel scăzut. Pentru industriași, însă, prețurile energiei sunt de obicei blocate cu luni în avans, astfel că orice amânare imediată este puțin probabilă.
Michelin, BASF și Mercedes s-au adăugat unei liste tot mai lungi de companii care trag un semnal de alarmă. Producătorul german de mase plastice Covestro AG și-a redus marți previziunile după ce inflația energiei și scăderea cererii au afectat profitul. Volvo AB a declarat săptămâna trecută că prețurile ridicate la energie, combinate cu întreruperile lanțului de aprovizionare și capacitatea redusă a transportului de marfă, au afectat randamentul fabricării camioanelor.
Cie. Generale des Etablissements Michelin și-a reafirmat o parte din previziunile pentru acest an, dar și-a redus prognoza pentru fluxul de numerar liber structural la 700 de milioane de euro (702 milioane de dolari) de la 1,2 miliarde de euro, în principal din cauza a ceea ce directorul financiar Yves Chapot a numit "hiperinflația" costurilor pentru energie, materii prime și transport.
Chapot a declarat că cheltuielile Michelin vor crește cu până la 2,6 miliarde de euro în acest an. Compania a transferat creșterile de preț către producătorii auto care îi cumpără anvelopele în acest an, după lungi negocieri, a declarat directorul financiar.
Având în vedere că perspectivele economice generale sunt incerte, Michelin și-a amânat ziua piețelor de capital planificată inițial pentru luna viitoare până în martie sau aprilie.
Schimbare definitivă
Comentariile au avut ecou în evoluțiile de la BASF, cel mai mare producător de produse chimice din Europa și unul dintre cei mai mari utilizatori corporativi de gaze, care a declarat că factura sa la gaze naturale a urcat cu 2,2 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului.
BASF, care și-a reafirmat estimările pentru 2022, a contracarat creșterea costurilor prin majorarea prețurilor și reducerea utilizării celei mai mari fabrici a sa din Ludwigshafen, Germania, a declarat miercuri directorul general Martin Brudermueller. La începutul acestei luni, compania a declarat că intenționează să implementeze anul viitor și în 2024 reduceri de costuri anuale de aproximativ 500 de milioane de euro prin măsuri de eficiență.
În timp ce perspectivele din Europa și SUA s-au înrăutățit, multe firme se uită din ce în ce mai mult la Asia pentru a-și menține profiturile pe linia de plutire.
Privind spre China
Mercedes și-a majorat miercuri așteptările pentru a doua oară în acest an, spunând că vânzările semnificativ mai mari din China compensează scăderile din alte părți. La principala divizie auto a Mercedes, randamentele au urcat la 14,5% în cele trei luni până în septembrie, în urma unui salt al livrărilor.
Brudermueller de la BASF a mai spus că încă vede "oportunități bune" în China, adăugând că afacerile din această țară sunt "foarte profitabile". Compania intenționează să își mărească investițiile în China, a declarat Brudermueller, care se va alătura unei delegații la nivel înalt care se va deplasa în China luna viitoare, condusă de cancelarul german Olaf Scholz, din care face parte și directorul general al Volkswagen AG, Oliver Blume.
Citește și: Goodyear testează noile cauciucuri fără aer
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...