Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
"Dacă China inaugurează aici primul centru de producţie de baterii pentru vehiculele electrice, atunci e drăguţ. Atunci bateriile sunt făcute şi în Europa. Dar nu ştiu dacă nu e visul nostru să le producem noi înşine în UE. Încă susţin că trebuie să ne dezvoltăm capacitatea strategică de a produce şi baterii pentru vehiculele electrice. Cred că va fi extrem de important în următoarele decenii", a declarat Merkel.
Nemţii încep să adopte vehiculele electrice, experţii estimând că, până în 2022, un milion de automobile electrice hibride sau echipate cu baterii vor rula pe drumurile din Germania. Obiectivul iniţial al Guvernului de la Berlin era ca, până în 2020, să existe un milion de automobile electrice în Germania, dar interesul scăzut al cumpărătorilor a forţat autorităţile să abandoneze această ţintă.
Săptămâna trecută, un comitet guvernamental de consultanţă a anunţat că recentele subvenţii acordate cumpărătorilor au impulsionat vânzările, astfel încât este posibil ca, până în 2022, un milion de automobile electrice hibride sau echipate cu baterii să ruleze pe drumurile din Germania. Datele oficiale arată că luna trecută s-au vândut 460.000 automobile electrice şi hibride în Germania şi aproximativ 13.500 staţii de încărcare.
Producătorii auto germani, afectaţi de scandalul emisiilor (Dieselgate), oferă în prezent 33 de modele electrice şi hibride, analiştii estimând triplarea acestei cifre în următorii ani. Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China - CATL - va construi prima sa fabrică europeană în Germania, pentru a furniza baterii litiu-ion grupului auto german BMW. În iunie, CATL a anunţat că a încheiat un contract important cu BMW şi analizează potenţialele locaţii pentru facilitatea de producere a bateriilor din Europa, iar oficialii din landul Turingia au încurajat compania chineză să folosească o unitate din Erfurt, în estul ţării.
La fabrica CATL vor fi create aproximativ 600 de locuri de muncă, iar până în 2022 producţia va ajunge la 14 gigavaţi pe oră. CATL este deja furnizor al producătorilor auto chinezi SAIC Motor Corp şi Geely şi are acorduri cu firmele auto internaţionale.
În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...