Discuţiile dintre Renault şi Nissan privind restructurarea alianţei se vor prelungi şi în 2023
Autor: Antonia Popescu | 08 dec 2022, 14:33
Bloomberg: Discuţiile dintre Renault şi Nissan privind restructurarea alianţei se vor prelungi şi în 2023
Bloomberg: Discuţiile dintre Renault şi Nissan privind restructurarea alianţei se vor prelungi şi în 2023
Discuţiile dintre Renault şi Nissan privind restructurarea alianţei se vor prelungi cu siguranţă şi în 2023, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.

Cei doi producători auto vor face un anunţ privind rezultatele negocierilor până la finalul lunii ianuarie, a informat Bloomberg.

Renault speră să convingă Nissan să investească în divizia specializată pe producţia de vehicule electrice, în timp ce Nissan doreşte o vânzare a unei părţi din participaţia de 43% pe care Renault o deţine la producătorul auto nipon.

Renault a anunţat că discuţiile sunt în desfăşurare şi nu a făcut comentarii suplimentare, în timp ce Nissan a precizat că nu comentează speculaţiile din presă.

Săptămâna trecută, directorul general al Nissan, Makoto Uchida, a afirmat că este "extrem de încrezător" că producătorul auto nipon şi-ar putea întări parteneriatul cu Renault, dar a refuzat să comenteze în legătură cu probabilitatea ca firmele să anunţe luna aceasta o alianţă restructurată.

"Renault are o direcţie pe care trebuie să ia. Nissan are o direcţie pe care trebuie să ia. Şi, în acest context, discuţiile noastre se concentrează pe zonele unde putem face fiecare companie mai puternică. Acesta este centrul discuţiilor pe care aştept cu nerăbdare să le continuăm", a declarat Uchida pentru Reuters.

"Zona centrală a discuţiilor o reprezintă modul în care putem spori competitivitatea", a explicat şeful Nissan, stând în faţa modelului electric Ariya.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. Renault ar dori ca Nissan să investească în viitoarea sa divizie de vehicule electrice, în timp ce Nissan vrea ca Renault să îşi reducă participaţia pe care o deţine la constructorul nipon, de la 43% până la 15%.

Luna trecută, Renault a anunţat reorganizarea afacerii sale. Producătorul auto francez şi grupul chinez Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. De asemenea, Renault intenţionează anul viitor să listeze divizia specializată pe producţia de vehicule electrice. 

China: Prima scădere din ultimele şase luni a vânzărilor de automobile

Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în noiembrie pentru prima dată în ultimele şase luni şi ar urma să rămână la un nivel apropiat de cel din 2022, a anunţat joi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), în condiţiile în care cererea scade mai repede decât se estima, chiar dacă restricţiile COVID-19 au fost atenuate, transmite Reuters.

Luna trecută, vânzările de vehicule au scăzut cu 9,5% faţă de noiembrie 2021, la 1,67 milioane de unităţi, primul declin din mai.

"Vânzările din noiembrie au fost mult mai slabe decât am estimat anterior", a afirmat Cui Dongshu, secretar general al CPCA. "Actuala tendinţă este fără precedent de la criza financiară din 2008". Modificările semnificative din ultimele zile din politica Chinei privind pandemia ar trebui să ducă la restabilirea încrederii consumatorilor, a adăugat acesta.

Dar analiştii avertizează că va fi nevoie de mai mult timp pentru redresarea activităţii economice.

CPCA se aşteaptă ca vânzările de automobile pe piaţa chineză să ajungă anul viitor la 20,6 milioane de unităţi, un nivel asemănător cu cel previzionat pentru 2022, estimare mai optimistă decât a altor organizaţii, care se aşteaptă la un declin al vânzărilor, în urma expirării subvenţiilor.

După mai mult de doi ani de pandemie, angajaţii din China se confruntă cu o scădere a puterii de cumpărare şi a veniturilor lor, a declarat Cui, adăugând că nu se întrevăd semne ale unei majorări semnificative a vânzărilor în decembrie, în pofida atenuării restricţiilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ştiri Recomandate

Economia mondială nu se îndreaptă spre recesiune (FMI)

Fondul Monetar Internaţional a prezentat marţi o...

Gazprom se va retrage din consorțiul grec Prometheus Gas

După cum a declarat partea elenă, este un ”divorț de...

Prăbușire istorică pentru cipurile de memorie

Despre sectorul cipurilor de memorie se știe că are...

Prețul litiului a explodat, spre bucuria Chinei

Marii producători de litiu din China sunt pe cale să...

Card energie. Se simplifică modul de folosire al acestuia

În data de 08 decembrie 2022 a intrat în vigoare...

Crossuri externe