BNR dezvăluie: Așa arată portretul perfect al unei afaceri de succes în România!

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Un studiu publicat de Banca Națională a României oferă o radiografie completă a companiilor de succes din România, evidențiind caracteristicile-cheie care le permit să performeze: capitalizare solidă, educație financiară avansată și o abordare strategică a finanțării.

Documentul dezvăluie lecții valoroase pentru întreprinderile românești care doresc să se alinieze acestui tipar de performanță.

"Imaginea standard și tiparul companiilor de succes din România" oferă o analiză detaliată asupra caracteristicilor companiilor de succes în contextul economiei românești. Iată un rezumat exhaustiv al principalelor aspecte:

Context și Motivație

Sectorul companiilor nefinanciare din România se confruntă cu două vulnerabilități majore: grad scăzut de intermediere financiară și capitalizare insuficientă.

Identificarea caracteristicilor companiilor de succes este utilă pentru încurajarea creșterii economice și îmbunătățirea performanței acestora.

Metodologie

Companiile de succes au fost definite prin criterii precum sănătatea financiară, capitalizare adecvată, absența insolvenței și performanța constantă între 2007 și 2022.

Au fost incluse firme care au crescut cifra de afaceri cu peste 20% anual timp de cel puțin trei ani, fără a fi necesar ca aceștia să fie consecutivi.

Caracteristicile companiilor de succes

Performanță economică și sănătate financiară:

  • Companiile de succes înregistrează o rentabilitate a activelor (ROA) mai mare (15% în 2022) și un grad scăzut de îndatorare comparativ cu alte firme.

  • Termenul mediu de recuperare a creanțelor este mai scurt (68 zile față de 86 zile).

Structura pasivului și finanțare:

  • Capitalurile proprii constituie aproape jumătate din pasiv (49%), reflectând o capitalizare solidă.

  • Se bazează mai mult pe credite bancare și mai puțin pe finanțări interne, demonstrând o utilizare mai eficientă a resurselor externe.

Importanța educației financiare:

  • Firmele de succes au un nivel superior de alfabetizare financiară (scor 84/100) și de digitalizare.

  • Educația și experiența conducerii executive sunt factori critici pentru succes.

Factori determinanți ai succesului

Capitalizarea și lichiditatea: O capitalizare solidă și o lichiditate adecvată cresc probabilitatea de succes.

Proveniența capitalului: Firmele cu capital autohton majoritar au o șansă mai mare de succes.

Finanțarea prin credite: Accesarea creditelor bancare crește semnificativ probabilitatea de a deveni o companie de succes.

Educația conducerii: Conducerea cu studii superioare relevante îmbunătățește șansele de succes ale firmei.

Distribuție și Impact Economic

Companiile de succes reprezintă doar 0,3% din totalul firmelor, dar generează 9% din valoarea adăugată brută și angajează 7% din forța de muncă.

Majoritatea firmelor de succes sunt întreprinderi mici și mijlocii.

Concluzii

O combinație de capitalizare adecvată, lichiditate, educație financiară și experiență managerială determină succesul unei companii.

Investițiile în educație financiară și diversificarea surselor de finanțare sunt esențiale pentru îmbunătățirea competitivității economiei românești.

Documentul subliniază importanța unor strategii integrate pentru susținerea dezvoltării companiilor românești și transformarea economiei într-un model cu valoare adăugată ridicată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel