Boeing raportează o nouă pierdere uriașă legată de programul Air Force One

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Air Force One / Foto: Casa Albă / Flickr
Air Force One / Foto: Casa Albă / Flickr
În al treilea trimestru al anului 2023, Boeing a raportat o pierdere aproape de jumătate de miliard de dolari în procesul de construire a noilor avioane prezidențiale Air Force One, din cauza contractelor cu prețuri fixe care continuă să afecteze compania.

Această pierdere de 482 de milioane de dolari pentru avionul prezidențial de profil înalt a fost cauzată de "costuri de producție estimate mai mari, datorate schimbărilor de inginerie, instabilității forței de muncă și dificultăților în negocierile cu furnizorii," a explicat Brian West, directorul financiar al Boeing, în cadrul conferinței de presă privind rezultatele financiare din al treilea trimestru.

Boeing a întâmpinat numeroase obstacole în programul VC-25B, incluzând insuficiența forței de muncă și lipsa de componente, care au cauzat întârzierea primului dintre cele două avioane Air Force One până în 2027. CEO-ul Dave Calhoun a recunoscut în trecut că prețul fix de 3,9 miliarde de dolari nu ar fi trebuit niciodată acceptat de companie.

Calhoun a subliniat că aceste probleme nu vor afecta performanța sau capabilitatea finală a produsului, adăugând că estimările crescute reflectă complexitatea construirii avioanelor și că, într-un mediu cu preț fix, orice obstacol neprevăzut poate genera costuri nerecuperabile.

Pricipala sursă a pierderilor

Programul VC-25B a reprezentat principala sursă a pierderilor înregistrate de companie în domeniul apărării, ajungând la un total de 924 de milioane de dolari în trimestrul respectiv. Brian West a calificat aceste rezultate drept dezamăgitoare și a recunoscut că performanța a fost sub așteptări, subliniind că Boeing are planuri pentru a-și revigora afacerea de apărare în următorul an sau doi, prin inițiative care includ discipline contractuale și îmbunătățiri în producție.

Un alt program care a contribuit semnificativ la pierderile din divizia de apărare, spațiu și securitate a Boeing a fost un proiect de sateliți, care a costat compania 315 milioane de dolari în al treilea trimestru. Chiar dacă compania nu a dezvăluit numele exact al programului, Brian West a indicat că pierderea a fost legată de cerințele specifice ale clienților și de costurile estimate mai mari pentru furnizarea unui contract pentru o constelație de sateliți inovatori, semnat cu mai mulți ani în urmă.

Planuri de îmbunătățire a performanțelor

Boeing are în plan implementarea unor măsuri pentru a îmbunătăți performanța și a ieși din contractele cu prețuri fixe care le-au cauzat dificultăți, inclusiv pentru programul de avioane cisternă KC-46, care a acumulat deja pierderi de peste 7 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Forțele Aeriene consideră achiziționarea a încă 75 de astfel de avioane de la Boeing, în timp ce caută o soluție până la sosirea avionului invizibil de realimentare aeriană de ultimă generație al serviciului, numit NGAS.

Lockheed Martin și Airbus au concurat pentru acest contract de avioane cisternă, dar Lockheed a anunțat recent că se retrage din competiție, lăsând loc pentru Airbus să continue în cursa pentru acest contract. CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a subliniat importanța acestui contract și a promis că compania va rămâne disciplinată în gestionarea costurilor, pentru a oferi o soluție corectă.

Cu toate provocările întâmpinate, Boeing a evidențiat realizări pozitive din trimestrul respectiv, cum ar fi livrarea primului avion de antrenament T-7A Red Hawk către Forțele Aeriene și obținerea unui contract al armatei pentru construirea a 21 de elicoptere AH-64E Apache.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ghișeu / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unui terminal petrolier din Portul Constanța / Foto: Oil Terminal

Guvernul vrea să taxeze și terminalele petroliere private

Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

ASF trebuie să mai lucreze pe text
CET Grozăvești / Foto: Radu Tuta / Agerpres
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Afaceri cu ”aromă” de profit. O nouă nișă de lux în România

Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...

Sef. Sursa: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com

Rusia, în situaţia de a importa benzină

Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Sofer. Freepik.com
Foto: Oana Pavelescu
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Pensii private
Românii pot își pot accesa ăpropriile dosarele electronice de sănătate
Garda de Mediu / Foto: GNM

Arderi ilegale. Prima operațiune cu drone în Sintești, Ilfov

Garda de Mediu lansează prima acțiune cu drone împotriva...

RCA
Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Tren Coradia de la Alstom / Foto: Alstom
Radu Burnete

pixel