Bogații își revin din pandemie. Ce produse de lux vor fi pe val

Autor: Antonio Grigore
Data actualizării:
Data publicării:
În prezent, Ferrari şi rivalii săi se străduiesc să pună la punct strategii de electrificare a automobilelor lor fără a pierde din performanţele care susţin preţul foarte mare la care se vând aceste supercaruri.
În prezent, Ferrari şi rivalii săi se străduiesc să pună la punct strategii de electrificare a automobilelor lor fără a pierde din performanţele care susţin preţul foarte mare la care se vând aceste supercaruri.
Sectorul produselor de lux ar putea să depăşească impactul crizei coronavirusului încă din acest an, pe măsură ce revine apetitul pentru produsele scumpe al consumatorilor chinezi şi americani. Deşi vânzările de poşete, produse de marochinărie şi bijuterii au fost motoarele relansării, cheltuielile cu articole de îmbrăcăminte, produse de machiaj şi parfumuri ar urma să îşi revină şi ele pe măsură ce restricţiile sunt ridicate şi oamenii vor reîncepe să meargă în oraş.

Potrivit firmei de consultanţă citate, există o probabilitate de 30% ca în acest an vânzările de articole de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri şi cosmetice) să revină şi chiar să depăşească nivelul de 280 miliarde de euro înregistrat în 2019, însă aceasta depinde de cât de rapid vor fi administrate vaccinurile şi turismul îşi revine, informează Agerpres.

Cel mai probabil scenariu este o revenire completă în 2022, însă chiar şi acest scenariu ar fi o revenire mai rapidă decât cea prognozată de Bain în luna noiembrie a anului trecut, când estima că sectorul produselor de lux va trebui să aştepte până în 2023 pentru a depăşi impactul crizei coronavirusului.

Anul trecut, vânzările de produse de lux au scăzut cu 23%, până la 217 miliarde de euro, cel mai puternic declin înregistrat vreodată şi de asemenea primul declin anual de după 2009, în condiţiile în care pandemia de coronavirus a impus închiderea magazinelor şi a paralizat turismul internaţional.

Citește și: Electric Castle, anulat. Când a fost reprogramat
Însă criza provocată de Covid-19 nu pare să aibă un impact de durată asupra apetitului consumatorilor pentru articole premium. Explozia vânzărilor în China, cea mai mare piaţă pentru articolele de lux, şi o revenire peste aşteptări în SUA, graţie unor programe semnificative de stimulare, au ajutat la redresarea puternică a veniturilor în primul trimestru din 2021.

Viteza revenirii nu a fost una uniformă. Cei mai mari jucători din industria produselor de lux, precum LVMH, Hermes şi Kering, sunt deja la un nivel superior celui înregistrat în 2019, în timp ce firme mai mici, precum Ferragamo şi Tod, mai au încă de recuperat.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Bitcoin / Foto: Freepik
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României

pixel