Retailerii care rămân în Rusia, boicotați de polonezi

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Retailerii care nu au plecat din Rusia sunt boicotați de polonezi / Foto: Unsplash
Retailerii care nu au plecat din Rusia sunt boicotați de polonezi / Foto: Unsplash
Consumatorii polonezi boicotează companiile care au decis să rămână în Rusia.

Consumatorii din Polonia, cea mai mare economie din estul Uniunii Europene, întorc spatele retailerilor străini care au rămas în Rusia de la invazia acesteia în Ucraina.

Vânzările în magazinele administrate de aceste companii în Polonia au scăzut, a declarat joi premierul Mateusz Morawiecki, citând date disponibile pentru guvern. Deși nu a dat nume, retailerii francezi, inclusiv băcănia Auchan și lanțul de bricolaj Leroy Merlin, au devenit ținta unor campanii de boicotare pe rețelele de socializare. 

"Aceasta arată că oamenii obișnuiți, mai mult decât corporațiile, înțeleg că vremurile actuale sunt excepționale", a declarat joi Morawiecki reporterilor la Varșovia. "Decența necesită luarea de măsuri care să declanșeze pierderi".

TVN a companiei Discovery Inc., cea mai mare televiziune privată din Polonia, a declarat săptămâna trecută că își suspendă acordul de sponsorizare cu Leroy Merlin, iar postul de radio de stat Polskie Radio a scos din emisie reclamele companiei. De asemenea, guvernul se gândește la ideea unei taxe speciale pentru multinaționalele care se opun exodului corporatist din Rusia.

Giganții din mediul business care NU vor să plece din Rusia

Polonia a fost cuprinsă de un sentiment anti-război, deoarece țara a acceptat peste 2 milioane de refugiați din Ucraina vecină.

Datele privind tranzacțiile fără numerar publicate de PKO Bank Polski SA, cel mai mare creditor al țării, au arătat o creștere mai lentă a vânzărilor în lanțurile care sunt încă prezente în Rusia de la începutul conflictului, în urmă cu o lună.

Reacția ar putea avea un cost pentru comercianții cu amănuntul. Trei decenii de creștere aproape neîntreruptă au transformat Polonia, cea mai mare economie a UE în afara zonei euro, într-o piață de consum profitabilă pentru lanțurile internaționale de retail.

Vânzările în magazinele din această țară de 38 de milioane de locuitori au crescut cu 8,9% anul trecut, comparativ cu o creștere medie de 2,6% pentru întreaga Uniune Europeană, potrivit datelor Eurostat, notează Bloomberg.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu

Cine este Irineu Darău, noul ministru al Economiei

Modificări în Guvernul Bolojan. 

Calcule. Foto: Freepik.com
Energie / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels
Bani
Lingouri de cupru într-un depozit / Foto: Freepik
Tractor ară câmpul / Foto: Freepik
BVB
Foto: Pexels.com
Teren. Foto: Freepik.com

Harta celor mai scumpe terenuri din România

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Jucării / sursa foto: Freepik.com

Norme mai stricte privind siguranţa jucăriilor

Un nou regulament european privind siguranța jucăriilor...

Fabrica. Foto: Freepik.com
Foto: Reuters

Așa arată ceasul care sparge toate regulile industriei

Un nou jucător atipic din Elveția surprinde piața...

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Documente ANAF. Foto: Freepik.com

Persoane fizice care împrumută firme. ANAF impune noi reguli

ANAF schimbă regulile pentru analiza de risc.

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
Dosar. Foto: Pexels.com
Contabilitate / Foto: Freepik
FOTO: Freepik@wirestock
Model hibrid / sursa foto: Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Leonadro Badea
Magazin PPC

pixel