Retailerii care rămân în Rusia, boicotați de polonezi
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Retailerii care nu au plecat din Rusia sunt boicotați de polonezi / Foto: Unsplash
Retailerii care nu au plecat din Rusia sunt boicotați de polonezi / Foto: Unsplash
Consumatorii polonezi boicotează companiile care au decis să rămână în Rusia.

Consumatorii din Polonia, cea mai mare economie din estul Uniunii Europene, întorc spatele retailerilor străini care au rămas în Rusia de la invazia acesteia în Ucraina.

Vânzările în magazinele administrate de aceste companii în Polonia au scăzut, a declarat joi premierul Mateusz Morawiecki, citând date disponibile pentru guvern. Deși nu a dat nume, retailerii francezi, inclusiv băcănia Auchan și lanțul de bricolaj Leroy Merlin, au devenit ținta unor campanii de boicotare pe rețelele de socializare. 

"Aceasta arată că oamenii obișnuiți, mai mult decât corporațiile, înțeleg că vremurile actuale sunt excepționale", a declarat joi Morawiecki reporterilor la Varșovia. "Decența necesită luarea de măsuri care să declanșeze pierderi".

TVN a companiei Discovery Inc., cea mai mare televiziune privată din Polonia, a declarat săptămâna trecută că își suspendă acordul de sponsorizare cu Leroy Merlin, iar postul de radio de stat Polskie Radio a scos din emisie reclamele companiei. De asemenea, guvernul se gândește la ideea unei taxe speciale pentru multinaționalele care se opun exodului corporatist din Rusia.

Giganții din mediul business care NU vor să plece din Rusia

Polonia a fost cuprinsă de un sentiment anti-război, deoarece țara a acceptat peste 2 milioane de refugiați din Ucraina vecină.

Datele privind tranzacțiile fără numerar publicate de PKO Bank Polski SA, cel mai mare creditor al țării, au arătat o creștere mai lentă a vânzărilor în lanțurile care sunt încă prezente în Rusia de la începutul conflictului, în urmă cu o lună.

Reacția ar putea avea un cost pentru comercianții cu amănuntul. Trei decenii de creștere aproape neîntreruptă au transformat Polonia, cea mai mare economie a UE în afara zonei euro, într-o piață de consum profitabilă pentru lanțurile internaționale de retail.

Vânzările în magazinele din această țară de 38 de milioane de locuitori au crescut cu 8,9% anul trecut, comparativ cu o creștere medie de 2,6% pentru întreaga Uniune Europeană, potrivit datelor Eurostat, notează Bloomberg.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel