Aeronava a fost dezvoltată în cadrul conceptului FlyZero, care presupune reducerea emisiilor de dioxid de carbon din zborurile comerciale, program pentru a cărui implementare guvernul britanic a alocat 15 milioane de lire sterlinex. Experții consideră că hidrogenul este unul dintre cele mai promițătoare mijloace pentru această misiune.
Avionul prezentat este de dimensiuni medii, cu o anvergură a aripilor de 54 de metri - mai mare decât a unui Boeing 767, dar mai mică decât la Boeing 787. Modelul este echipat cu două motoare turbofan și rezervoare de stocare a hidrogenului criogenic - în coadă și în partea din față a fuselajului. Combustibilul va fi menținut la minus 250 de grade Celsius.
Cercetătorii susțin că avionul va putea transporta 279 de pasageri de la Londra la San Francisco cu aceeași viteză și confort ca un avion cu reacție. Dacă pe partea de concepție lucrurile par rezolvate, sunt însă alte obstacole. În primul rând, hidrogenul este mai dificil și mai scump de depozitat la bordul aeronavelor, iar în al doilea rând, construirea infrastructurii necesare și dotarea aeroporturilor cu noi stații de realimentare ar dura ani de zile.
Pe de altă parte, grupul britanic Electric Aviation Group (EAG) a ales un sistem de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru viitorul său avion de pasageri H2ERA. Aparatul ar urma să fie dotat cu patru motoare electrice: două dintre ele echipate cu elice de diametru mai mare.
Citește și Contract istoric. Președintele Emmanuel Macron a dat lovitura
Citește și Americanii l-au construit. Cam așa va arăta noul avion de luptă al SUA VIDEO
Schimbările pot părea ciudate, dar Kamran Iqbal, CEO și fondator al Electric Aviation Group, consideră că acestea reflectă tendința de reducere a emisiilor nocive. Decizia finală cu privire la designul noii mașini nu a fost încă luată și, în plus, nu a fost anunțat niciun furnizor cheie. Potrivit directorului general al EAG, este puțin probabil să se facă modificări conceptuale ale proiectului.
În ultimii ani, se discută tot mai mult despre crearea de aparate zburătoare pe bază de hidrogen. În vară s-a aflat că firmele H2Fly și Deutsche Aircraft au decis să își unească forțele pentru a crea un avion pe hidrogen cu o autonomie de 40 de pasageri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...