Diagnostic dur pentru Portul Constanța: Performanță sub potențial, lipsa investițiilor, management fără obiective
Conduse de Danemarca şi Olanda, ţările au trimis CE o scrisoare cerând politici ambiţioase la nivelul UE pentru a limita emisiile de gaze din sectorul transporturilor. Printre aceste politici se află stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de maşini şi camionete noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină. Obiectivul preşedintelui Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, este crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050.
"Trebuie să accelerăm tranziţia verde a transportului rutier, iar legislatorii trebui să trimită semnale clare producătorilor auto şi consumatorilor din UE", a afirmat ministrul danez al Mediului, Dan Jorgensen.
Alte state care s-au alăturat iniţiativei sunt Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg şi Malta.
Comisia Europeană va propune în iunie standarde mai dure privind emisiile de dioxid de carbon ale noilor maşini în Europa, pentru îndeplinirea obiectivelor climatice.
Actualele standarde privind emisiile de dioxid de carbon "trebuie întărite semnificativ" şi UE trebuie de asemenea să extindă staţiile de încărcare pentru vehiculele electrice. Legislaţia UE trebuie amendată pentru a permite statelor să ia măsuri la nivel naţional privind interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, susţin cele nouă ţări.
Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi, fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noile ţinte stricte privind emisiile de carbon introduse în UE, producătorii auto au beneficiat şi de subvenţiile guvernamentale pentru vehiculele electrice, subvenţii care au fost incluse în programele naţionale de revenire din pandemie, în special în Franţa şi Germania. În consecinţă, în 2020, vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat până la 538.772 unităţi, de la 247.854 unităţi în 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cultura de cireșe în România...
Invazia declanșată de Putin în Ucraina a provocat recent...
O veste bună vine de la...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere...
ELCEN îşi propune să construiască un cartier la CET...
Conform datelor prezentate de...
Confederația Operatorilor și...
Banca Națională a României a...
Este o veste bună și, totodată,...
Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...
Normalul se împletește cu...
Un avion cargo Boeing al...
Constructorul auto japonez...
După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...
Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...
AstraZeneca își retrage...
Pe măsură ce entuziasmul legat...
Este foarte posibil ca, pe...
A fost aprobată o nouă OUG care...
Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...
În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...
Autoritatea de Supraveghere...
Un start-up britanic, Wayve, a...
Amazon va investi aproape 9...
Statele Unite au revocat...