Care este bilanțul ecologic al unei mașini electrice

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Cu adevărat mașinile electrice sunt mai puțin poluante
Cu adevărat mașinile electrice sunt mai puțin poluante
Ca să știm dacă merită să trecem la mașinile electrice trebuie să facem calcule care stabilesc gradul de poluare pe care procesul de fabricație al acestora astfel încât să vedem dacă este rentabil din punct de vedere ecologic.

Bilanțul poate fi împărțit în două: cel al fabricării caroseriei mașinii, care este mai mult sau mai puțin același ca pentru o mașină cu motor cu combustie dintr-o anumită gamă, și cel al bateriei.

"În cazul vehiculelor electrice, bateria cântărește foarte mult în bilanț, deoarece necesită multe metale diferite și este foarte energointensivă la fabricare", explică Nicolas Meunier, consultant în mobilitate la Carbone 4.

De fapt, ponderea fabricării bateriilor variază considerabil în funcție de mărimea instalațiilor de producție și de proveniența energiei necesare pentru fabricarea acestora. "Trebuie remarcat faptul că aproape 65% din bateriile pentru electromobilitate sunt fabricate în China, folosind electricitate cu un consum ridicat de carbon, în special din utilizarea gazului și a cărbunelui",  accentuat consultantul.

Timpul de așteptare pentru o Dacia Sondero a crescut

Potrivit unui raport realizat de Carbone 4, în Franța, amprenta de carbon a unui automobil electric cu 3 uși vândut în 2020 va fi în medie de 81 g de dioxid de carbon (CO2) pe kilometru parcurs. Aceasta include 34 g CO2 /km de la fabricarea bateriei, 33 de la caroseria mașinii, iar restul de 14 g sunt împărțite în mod egal între utilizarea vehiculului și gestionarea la sfârșitul ciclului de viață. În comparație, amprenta unui vehicul cu combustie atinge un maxim de 222 g CO2 /km. Așadar concluzia este una evidentă, mașinile electrice poluează mult mai puțin decât cele cu combustie internă.

Cu toate acestea, subliniază Nicolas Meunier, "dacă vom continua să creștem autonomia vehiculelor electrice și, prin urmare, dimensiunea bateriilor, costul de construcție al acestora va crește în consecință. Deci nu mai funcționează! Există și alte probleme de mediu legate de extracția resurselor necesare pentru fabricarea lor, cum ar fi cuprul, manganul, cobaltul sau litiul. Toate acestea reprezintă un stimulent pentru a reduce la minimum dimensiunea bateriilor. "

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Insolvență / FOTO: Freepik
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik

pixel