COP29: Ce prevede acordul lăudat de unii, criticat de alții, încheiat la Baku
La capătul unor dezbateri...
Este vorba despre o inițiativă legislativă, care a ajuns deja pe masa de lucru a deputaților, și care prevede înființarea de case de marcat speciale în magazine și supermagazine.
Motivul este acela de a nu-i tenta pe cei mici cu produsele, de cele mai multe ori dulci, care sunt expuse lângă casele de marcat, astfel că noile case nu vor avea astfel de rafturi.
În expunerea de motive a noii legi se spune că: ”Aceste case de marcat din supermagazine şi/sau hipermagazine vor fi folosite doar de către acele familii care au copil/copii mici/minori. Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor şi a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a acestora”.
În documentul citat se mai spune că dreptul la sănătate reprezintă unul dintre drepturile fundamentale ale omului, fiind unul natural, pe care fiecare persoană poate să şi-l exercite, inalienabil şi imuabil. România se află pe locul al doilea în Europa la obezitate infantilă, iar procentul copiilor cu diabet de tip 11 este în creştere alarmantă.
Obezitatea la copii este o plagă şi efectele sale asupra sănătăţii sunt subiecte mult disputate de experţii în sănătate, aceasta putând duce la diminuarea încrederii în sine, atunci când copilul devine adult, şi la experienţe sociale discriminatorii.
Mai mult decât atât, obezitatea la copii duce la apariţia bolilor, cum ar fi diabetul, creşterea tensiunii arteriale şi afectează mintea şi sufletul. Din punct de vedere fizic, obezitatea la copii se manifestă prin lipsa interactivităţii sociale şi mentale.
Copiii obezi sunt afectați din cauza aceasta și emoțional, se simt inferiori în relaţiile sociale, se simt incapabili să menţină relaţiile cu prietenii şi să aibă puncte comune (de exemplu, să practice un sport).
În medie, la nivelul statelor mernbre ale UE, 17% din populaţia adultă suferă de obezitate. Mai mult, 52% din adulţii europeni sunt consideraţi supraponderali sau obezi. În termeni mai simpli, un adult din doi şi aproape un copil din trei intră in categoria persoanelor supraponderale sau obeze. Uniunea Europeană s-a angajat activ in combaterea obezităţii.
Printre modalităţile pe care le are la dispoziţie, Comisia Europeană pentru a interveni în acest domeniu a elaborat Strategia pentru Europa privind problemele legate de alimentaţie, excesul de greutate şi obezitatea şi două instrumente de implementare, respectiv „Grupul la nivel inalt pentru nutriţie şi activitate fizică" şi „Platforma UE privind regimul alimentar, activitatea fizică şi sănătatea".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La capătul unor dezbateri...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...