Ministrul Energiei: Contracte de finanțare în valoare de peste 700 milioane de lei
Proiectele vor asigura o putere...
Având în vedere acești factori, activitatea din marile fabrici auto europene a scăzut. Renault și Stellantis, de exemplu, au o activitate mai scăzută în Europa decât VW, potrivit GlobalData, conform Reuters.
Conform aceluiași studiu există o tendință clară către rate mai ridicate de utilizare a fabricilor în Europa Centrală și de Est, unde costurile sunt mai scăzute, ceea ce sugerează că problemele cu care se confruntă majoritatea marilor producători de automobile sunt în principal pe piețele lor interne.
Pentru Volkswagen, presiunea exercitată de sindicatele și politicienii germani de a-și produce vehiculele electrice acasă - o măsură menită să protejeze locurile de muncă pentru viitor - a devenit un „potir otrăvit”, a declarat Justin Cox, analist GlobalData.
Această decizie înseamnă că producătorul auto își folosește acum cele mai scumpe locații pentru a produce vehicule electrice cu costuri ridicate, care nu se vând în numărul așteptat, a spus Cox.
Germania a avut cele mai mari salarii pentru muncitorii din industria auto în comparație cu media internațională, cu 59 de euro oră în 2022, potrivit asociației germane a industriei auto VDA, în contrast cu 21 de euro în Republica Cehă și 16 euro în Ungaria. În China, salariile se situează în jurul a doar 3 dolari pe oră, potrivit unei analize Reuters.
Producția VW, în declin
În același timp, vânzările de mașini noi în Europa se confruntă cu dificultăți. Acestea au scăzut cu 18% în august, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, afectate de o scădere de 44% a vânzărilor globale de vehicule electrice - care a inclus o cădere de 69% a vânzărilor germane de vehicule electrice.
„Cerem Volkswagen să scoată mai multe modele pe care consumatorii și le pot permite - o mașină electrică ieftină sau un motor cu combustie ieftină care este sustenabil”, a declarat Stephan Soldanski, un reprezentant sindical din orașul german Osnabrueck, unde se află una dintre cele mai subutilizate uzine VW.
Uzina respectivă funcționează la aproximativ 30% din capacitatea sa, a spus Soldanski. Producția celor trei modele pe care le realizează în această fabrică - Porsche Boxster, Porsche Cayman și VW T-Roc Cabriolet - se va încheia până în 2026, iar sindicatele nu au aflat ce vor produce în continuare.
Conform acordurilor de muncă actuale, dacă lucrătorii VW sunt concediați, aceștia continuă să fie plătiți pentru o perioadă.
O mare provocare
Directorul financiar al Volkswagen a declarat că mai are la dispoziție unul până la doi ani pentru a redresa situația VW în fața concurenței chineze, iar reducerea costurilor cu 10 miliarde de euro din decembrie anul trecut nu mai este considerată suficientă pentru a salva compania.
Negocierile cu sindicatele urmează să înceapă pe 25 septembrie cu privire la ce reduceri suplimentare de costuri sunt posibile, iar VW a declarat că nu este exclusă închiderea unor fabrici în Germania.
VW a renunțat deja la un acord contractual vechi privind siguranța locurilor de muncă la șase fabrici din Germania, ceea ce îi permite să concedieze lucrători începând cu jumătatea anului 2025, cu excepția cazului în care un nou acord este încheiat înainte de această dată.
Cu toate acestea, reprezentanții sindicatelor dețin jumătate din voturile din consiliul de supraveghere al constructorului auto, ceea ce face ca VW să aibă dificultăți în a forța închiderile. Sindicatele doresc o înțelegere negociată, dar conducerea susține că, având în vedere amploarea provocărilor, ceva trebuie să se schimbe.
Gestionarea supracapacității a fost mult timp o luptă pentru producătorii europeni de automobile, blocați de contractele de muncă și de riscul unor reacții politice în urma închiderii uzinelor care înregistrează pierderi.
Acum, ratele ridicate ale dobânzilor și performanța slabă a economiei fac ca cererea să scadă, chiar în momentul în care sosesc mai multe exporturi chinezești. Volkswagen susține că cererea anuală de automobile în Europa ar trebui să se situeze la aproximativ 14 milioane de vehicule, în scădere de la 16 milioane înainte de pandemie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele vor asigura o putere...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Număr record de donatori-investitori.
Actul normativ a fost promulgat...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...