Cât timp are la dispoziție Volkswagen pentru a recupera teren față de competitorii chinezi

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sindicatele au un cuvânt puternic
Sindicatele au un cuvânt puternic
Investițiile greșite în vehiculele electrice, deciziile de management deficitare, scăderea vânzărilor din China și birocrația din Germania, sunt câteva dintre marile provocări cu care se confruntă al doilea mare producător de automobile din lume.

Având în vedere acești factori, activitatea din marile fabrici auto europene a scăzut. Renault și Stellantis, de exemplu, au o activitate mai scăzută în Europa decât VW, potrivit GlobalData, conform Reuters.

Conform aceluiași studiu există o tendință clară către rate mai ridicate de utilizare a fabricilor în Europa Centrală și de Est, unde costurile sunt mai scăzute, ceea ce sugerează că problemele cu care se confruntă majoritatea marilor producători de automobile sunt în principal pe piețele lor interne.

Pentru Volkswagen, presiunea exercitată de sindicatele și politicienii germani de a-și produce vehiculele electrice acasă - o măsură menită să protejeze locurile de muncă pentru viitor - a devenit un „potir otrăvit”, a declarat Justin Cox, analist GlobalData.

Această decizie înseamnă că producătorul auto își folosește acum cele mai scumpe locații pentru a produce vehicule electrice cu costuri ridicate, care nu se vând în numărul așteptat, a spus Cox.

Germania a avut cele mai mari salarii pentru muncitorii din industria auto în comparație cu media internațională, cu 59 de euro oră în 2022, potrivit asociației germane a industriei auto VDA, în contrast cu 21 de euro în Republica Cehă și 16 euro în Ungaria. În China, salariile se situează în jurul a doar 3 dolari pe oră, potrivit unei analize Reuters.

 

Producția VW, în declin

În același timp, vânzările de mașini noi în Europa se confruntă cu dificultăți. Acestea au scăzut cu 18% în august, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, afectate de o scădere de 44% a vânzărilor globale de vehicule electrice - care a inclus o cădere de 69% a vânzărilor germane de vehicule electrice.

„Cerem Volkswagen să scoată mai multe modele pe care consumatorii și le pot permite - o mașină electrică ieftină sau un motor cu combustie ieftină care este sustenabil”, a declarat Stephan Soldanski, un reprezentant sindical din orașul german Osnabrueck, unde se află una dintre cele mai subutilizate uzine VW.

Uzina respectivă funcționează la aproximativ 30% din capacitatea sa, a spus Soldanski. Producția celor trei modele pe care le realizează în această fabrică - Porsche Boxster, Porsche Cayman și VW T-Roc Cabriolet - se va încheia până în 2026, iar sindicatele nu au aflat ce vor produce în continuare.

Conform acordurilor de muncă actuale, dacă lucrătorii VW sunt concediați, aceștia continuă să fie plătiți pentru o perioadă.

 

O mare provocare

Directorul financiar al Volkswagen a declarat că mai are la dispoziție unul până la doi ani pentru a redresa situația VW în fața concurenței chineze, iar reducerea costurilor cu 10 miliarde de euro din decembrie anul trecut nu mai este considerată suficientă pentru a salva compania.

Negocierile cu sindicatele urmează să înceapă pe 25 septembrie cu privire la ce reduceri suplimentare de costuri sunt posibile, iar VW a declarat că nu este exclusă închiderea unor fabrici în Germania.

VW a renunțat deja la un acord contractual vechi privind siguranța locurilor de muncă la șase fabrici din Germania, ceea ce îi permite să concedieze lucrători începând cu jumătatea anului 2025, cu excepția cazului în care un nou acord este încheiat înainte de această dată.

Cu toate acestea, reprezentanții sindicatelor dețin jumătate din voturile din consiliul de supraveghere al constructorului auto, ceea ce face ca VW să aibă dificultăți în a forța închiderile. Sindicatele doresc o înțelegere negociată, dar conducerea susține că, având în vedere amploarea provocărilor, ceva trebuie să se schimbe.

Gestionarea supracapacității a fost mult timp o luptă pentru producătorii europeni de automobile, blocați de contractele de muncă și de riscul unor reacții politice în urma închiderii uzinelor care înregistrează pierderi.

Acum, ratele ridicate ale dobânzilor și performanța slabă a economiei fac ca cererea să scadă, chiar în momentul în care sosesc mai multe exporturi chinezești. Volkswagen susține că cererea anuală de automobile în Europa ar trebui să se situeze la aproximativ 14 milioane de vehicule, în scădere de la 16 milioane înainte de pandemie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Protest masiv în New York împotriva lui Donald Trump și Elon Musk
Vânzător stradal într-o localitate din California / Foto: Dave Parker / Flickr
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Gândim alte planuri / FOTO: Freepik

Bancherii, obligați să-și pună mintea la contribuție

În noile condiții generate de războiul tarifelor,...

Bursa de la Tokyo / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Cine mai are încredere în dolar?

Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...

Mină de cupru

10 mega-mine care țin planeta în priză: cine dă cupru lumii?

Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...


pixel