Ce nu s-a spus despre Centrala nucleară de la Cernavodă. Mihai Daraban, preşedintele CCIR: Sunt probleme majore

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Mihai Daraban, președintele CCIR, a vorbit despre reactoarele de la Cernavodă, dar și despre Dunăre.
Mihai Daraban, președintele CCIR, a vorbit despre reactoarele de la Cernavodă, dar și despre Dunăre.
EXCLUSIV
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerţi şi Industrie a României, a vorbit despre reactoarele de la Cernavodă, dar și despre Dunăre.

Despre ENERGIA NUCLARĂ

"De bine, de rău, am înțeles că a fost până la urmă declarată energie verde. Deci nu mai e așa o mare problemă. În schimb, energia nucleară, de exemplu, dacă vorbim de centrala de la Cernavodă, trebuie să spunem foarte clar lucruri care nu s-au spus în spațiul public. Reactoarele 1, 2, 3 și 4, concomitent la debite normale ale Dunării, nu vor funcționa niciodată. Tocmai din cauza acestei lipse a răcirii adecvate la centrală.

Ele acum, probabil în scurt timp o să aflăm că unul din ele va lua pauză (n.r. - din cele două reactoare funcţionale). Deci sunt niște probleme majore, dacă nu se face ceva cu Dunărea într-un sens sau altul. O să intrăm într-un colaps, inclusiv pe transporturi, inclusiv pe irigații, inclusiv pe centrala atomică de la Cernavodă", a declarat, la DC News TV, Mihai Daraban.

Secetă-Dunăre

"Uitați-vă că se arată la televizor tot timpul, mai ales în aceste zile, cu seceta. Trebuie să fim cu toții conştienți că apă este în Dunăre. Acum nu știu în ce măsură ne încălzește faptul că avem o Dunăre lată de nu știu câte sute de metri. Și, într-adevăr, la cum e ea acum, probabil se trece călare pe cal dintr-o parte în alta, calul ținând capul afară.

Problema noastră este să regularizat malurile, să creăm, dacă vreți, pământ agricol din ce excavăm, de pe fundul Dunării, din dragaj. O dată malurile finalizate să arate precum brațul Sulina, adică cu pietre. Nu spune nimeni să betoneze. E foarte scump, dar în felul acesta ai rezolvat foarte multe probleme. Comisia Dunării ne cere minim 2 metri jumate adâncime, pentru că asta este adâncimea, dacă vreți, de siguranță pentru un trafic navigabil pe Dunăre", a mai transmis preşedintele CCIR.

Daraban (CCIR): Am transmis decidenţilor politici un proiect de extindere a Portului Constanța. A fost ignorat

Canalul Dunăre-Marea Neagră

"Avantajul canalului Dunăre-Marea Neagră, pe lângă faptul că e o scurtătură, este acela că se descarcă sau, mai bine zis, plecarea lui este din incinta Portului Constanța și practic, transferul acesta de marfă de la nave maritime la nave fluviale se face în interiorul portului, în condiții de siguranță. Efectiv, dacă nava maritimă apucă să intre în port, din momentul acela este sigur transferul de la nava maritimă la nava fluvială. Și, bineînțeles, plecând pe canal condițiile sunt excepționale.

La noi dacă n-am fi avut canalul, nu ne puteam numi și port fluvial, pentru că, vedeți, acum, dacă nu ar fi fost canalul, foarte multe nave trebuia să se duc la Galați. Deci este foarte dificil să nu folosești Portul Constanța în aceste condiții. Portul îl folosești având acest canal", a spus Mihai Daraban.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Boloș verifică datele / Foto: gov.ro

S-a prelungit termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale

"Am decis prelungirea termenului pentru aplicarea...

Palatul Victoria
Ford
Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Femeie cu un card electronic de identitate / Foto: Freepik
Foto: pexels.com
Vas transportor de GNL
pexels.com
Fotografie de la Vlad Alexandru Popa: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/1486222/

Taxă pentru cei care vor să circule cu maşina în Manhattan

New York va relua taxa de congestie de 9 dolari pentru...

Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Antreprenori / FOTO: Freepik
Bani, lei / Foto: Agerpres
Curtea de Justiție a Uniunii Europene

România, trimisă în fața Curții de Justiție a UE

Comisia Europeană a decis, joi, să trimită România și...

Spărgător de gheață finlandez / FOTO: Wikipedia
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Localizarea trenurilor
Foto: Pexels.com

APIA, plăţi în avans pentru fermieri

APIA prezintă stadiul Campaniei de plăți în avans...

Reprezentanții Arsenal Reșița și TOR International / Reper24Foto:
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

Meta: Bruxelles-ul impune o amendă de 798 milioane de euro

Comisia Europeană a aplicat o amendă de 797,72 milioane...

Protest Fabrica de Arme Cugir / Foto: Alba24.ro
Casa Unirea
Tehnologie / FOTO: Freepik

Primul obiect imprimat în 4D: Dincolo de orice imaginație

Imprimarea 4D reprezintă o inovație tehnologică...

Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Contor
La benzinărie / FOTO: Freepik
Platformă petrolieră / FOTO: Wikipedia

Norvegia: Investiții record în petrol și gaze naturale

În plus, companiile au revizuit în creștere estimările...


pixel