Ce resurse are STS, serviciul care ar fi trebuit să localizeze apelul Alexandrei
Autor: Mihai Paul
Data actualizării:
Data publicării:
Se fac o serie de reglementări
Se fac o serie de reglementări
Serviciul de Telecomunicații Speciale, cel ce are toată infrstructura necesară centralizării apelurilor telefonice din România și inclusiv a apelurilor 112 nu este una din instituțiile cu un buget foarte mare. Cu toate acestea, STS s-a dovedit incapabil să localizeze apelul trimis din casa groazei de Alexandra, tânăra din Caracal. 

Astfel, deși cerințele STS ar fi foarte mari la o țară cu aproape 20 de milioane de locuitori aflată la granița NATO, bugetul în 2018 a fost de doar 72 de milioane de euro, ceea este puțin la o instituție cu costuri foarte mari de echipamente.

STS nu a publicat până acum și numărul de oameni de care dispune dar se estimează că ar avea în jur de 5.000 de angajați. STS este organizată ca o instituție de tip militar și este cunoscută și ca UM 02999.

STS a implementat în februarie o aplicație de localizare a apelurilor de urgență. Cu toate acestea, această aplicație nu este prea eficientă. În plus, există o adevărată avalanșă de apeluri false la 112, un român sunând de peste 20.000 de ori la 112 într-un an.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a transmis vineri că fata de 15 ani dispărută în Olt a sunat de 3 ori la 112 în interval de 7 minute. La al doilea apel, în timpul discuției cu dispecerul de la poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Reacția STS vine după ce Poliția a anunțat că STS a transmis trei adrese greșite în urma apelului la 112.

Redăm integral precizările STS:

"La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului”.

Apelurile injurioase sau inutile la 112, numărate cu milioanele

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Spania se confruntă cu o rată a șomajului în creștere

Contractelor temporare, precum și productivitatea...

Informaţia zilei de la Ministerul Muncii

Vestea zilei pentru seniori.

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel